Förälder som skvallrar och hittar på
Har en förälder i 60-årsåldern som pratar om mig med mina syskon samt pratar om mina syskon med mig. Det har alltid varit normalt i min familj men jag vet att det ju inte är det egentligen utan att det är någon form av triangulering. Föräldern hittar på/låter sin fantasi dra iväg och sen blir det till slut en sanning. Nu senast hade föräldern uttryckt sin oro över att jag (en medelålders person) "som är så smal" tränar. Tydligen tränar jag också väldigt mycket enl föräldern, vilket jag inte gör utan det har hen bara fantiserat ihop. Jag tränar kanske några gånger per vecka men det är inget superintensivt och jag har aldrig bantat eller räknat kalorier, dock alltid varit ganska smal. Jag vet inte ens vad olika livsmedel har för kalorier eller vad som är mycket eller lite. Däremot har föräldern bantat otaliga gånger genom åren och det har alltid varit upp och ner i vikten. Tydligen är det enbart om man vill gå ner i vikt som man tränar enligt denne så jag är väl illa ute då som tränar för att må bra och för att inte falla ihop som äldre.
Någon annan med en sådan här förälder och hur hanterar ni dem? Jag har i nuläget ganska liten kontakt och är ju inte direkt sugen på mer kontakt nu. Är mest rädd för vad föräldern spridit för rykten till folk om mig och mina förehavanden. Jag vet ju att hen pratar och att det hen säger inte alltid är sant.