Min tjejkompis har blivit så tråkig och jag stör ihjäl mig
Min allra bästa/närmsta tjejkompis är en go & glad person i sin personlighet.
Men till min såkallade frustrerande situation är att hon prioriterar så konstigt och det är inga roliga saker hon prioriterar heller.
Alltså hon är typ aaaaldrig ledig helger utan väljer att ta varenda arbetspass hon kan komma åt i butiken där hon är.
Vilket gör att vi bara kan ses kvällstid alltid. Och till och med när hon har en ledig helg på schemat och planer så kan hon ändå smita in och jobba istället för att hon tycker det behövs mer.
Om hon däremot är ledig en vardag så ser hon till att boka upp den långt i förväg för att vara med sin mamma/syster/systerdotter som bor 5 mil utanför stan på landet. Vilket heller inte gör att man får ens tid för en promenad med henne i solen dagtid.
Nu idag vet jag tex om att hon slutade jobbet vid 14.30 så jag skickade henne ett spontant meddelande och frågade om hon ville käka middag ihop med mig ikväll men nej nej, då är hon ute och städar efter jobbet i sina farföräldrars trädgård som hon gör ibland, så hon tackade nej.
När jag frågade samma fråga förra söndagen så tackade hon nej för att hon skulle göra matlådor och fixa hemmet inför veckan som kom.
Alltså dom enda gångerna vi kan ses är när det är en sen fredag eller lördag kväll känns det som numera för att hon som 26 åring prioriterar arbete utanför hennes ordinära schema, städ både hemma hos sig själv och andra, vara med sin mamma/syster, göra matlådor och typ vänta på att nästa arbetsdag ska börja.
Liksom ser hon inte hur konstigt det ser ut att aldrig ge sina vänskapsrelationer lite kärlek också, utöver att sitta enbart någon timma på en fredagkväll och dela en flaska bubbel. Och ja, det här bubblet, säga vad man vill men det är som att hon inte kan umgås utan att dricka öl eller bubbel kvällstid.
Jag saknar en vän som jag kan motionera med spontant ( vi bor nära ), som jag kan laga lite mat med, som jag kan ta med till typ Ikea en vanlig lördag förmiddag eller bara ses ute i solen såhär års för en kaffe.
Stör mig ännu mer att hon inte verkar se vilka trååååååk prioriteringar hon gör.
Vi båda är singlar och hon ska ju som 26-åring tycker jag leva livet mer, kunna vara mer spontan och initiativ tagande eller närvarande i att kunna passa på att göra sådana här saker nu. Inte ligga och städa trädgårdar efter en full vecka med arbete, lägga all vikt vid att göra matlådor och bädda sängen liksom.
Börjar tröttna.
Och nej jag har några få till vänner men dom lever verkligen familjeliv och är heller inte så tillgängliga alltid fast med betydligt rimliga anledningar.