• Blåvitt

Ni som sitter med benen i kors

Ni kvinnor som sitter med benen i kors varför gör ni det?
    För att det ser fint ut?
    Eller gör ni det för att ni tror att vi män tycker det ser sexigt ut?
    Blir inte musen torr genom att sitta så länge?

Män varför sitter ni med benen i kors? 
    Är det för du är homo?
    Eller försöka hindra att få stånd?
    Blir inte din kulor klämda?

• Svar på tråden Ni som sitter med benen i kors
  • Anonym (Vindicta)

Det är ett sätt att sitta avslappnat och fortfarande se städad ut. I min ensamhet så spelar det ingen roll hur man ser ut och då kan jag välja att sitta med benen utfläkta eller hur som helst då ingen ser. 

Tycker att det är vanlig hänsyn och kutym att hålla ihop låren när man sitter ute bland folk. Hade aldrig umgåtts med en man som sitter bredbent och skrevar till allmän beskådning. Ser fruktansvärt ohyfsat ut och såna personer är bara pinsamma. 

• Blåvitt
    Anonym (Vindicta) skrev 2025-04-27 23:06:03 följande:

Det är ett sätt att sitta avslappnat och fortfarande se städad ut. I min ensamhet så spelar det ingen roll hur man ser ut och då kan jag välja att sitta med benen utfläkta eller hur som helst då ingen ser. 

Tycker att det är vanlig hänsyn och kutym att hålla ihop låren när man sitter ute bland folk. Hade aldrig umgåtts med en man som sitter bredbent och skrevar till allmän beskådning. Ser fruktansvärt ohyfsat ut och såna personer är bara pinsamma. 

Fast bara för att man inte sitter med benen i kors så behöver man ju inte sära på benen hur mycket som helst.  Jag själv har lagom särade ben. 

Sen dom tjejer som ser mig så mellan benen säger ju mer om dom än mig? 
  • EnAnonumius
    Blåvitt skrev 2025-04-27 22:58:11 följande:
    Ni som sitter med benen i kors

Ni kvinnor som sitter med benen i kors varför gör ni det?
    För att det ser fint ut?
    Eller gör ni det för att ni tror att vi män tycker det ser sexigt ut?
    Blir inte musen torr genom att sitta så länge?

Män varför sitter ni med benen i kors? 
    Är det för du är homo?
    Eller försöka hindra att få stånd?
    Blir inte din kulor klämda?

Du kan ju prova att sitta med benen i kors själv och se om du får dina kulor "klämda"...
    Och du män behöver inte alls vara "homo" för att de sitter med benen i kors. Ren fördom från din sida som du bäddar in så snyggt i en "fråga".

Samma med kvinnor som sitter med benen i kors. Varför skulle kvinnor tro att det skulle "signalera" sexighet till en man?

Och dina "frågor" säger en hel del om hur fördomsfull du är om människor som sitter på ett visst sätt, i detta fall då "benen i kors".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Vindicta)
    Blåvitt skrev 2025-04-27 23:17:33 följande:
    Fast bara för att man inte sitter med benen i kors så behöver man ju inte sära på benen hur mycket som helst.  Jag själv har lagom särade ben. 

Sen dom tjejer som ser mig så mellan benen säger ju mer om dom än mig? 
    Särar man såpass mycket att skrevområdet syns tydligt så är det oartigt i mina ögon. Då ser det nästan ut som ett påklätt blottande, om du förstår hur jag menar. Som att man bjuder ut sig utan att vara avklädd.

Sedan så tror jag knappast att kvinnor sitter och stirrar in i könet på mäns kroppar. Men vi ser helheten och i denna ingår även det området, detta är omöjligt att missa. 

Jag ser förövrigt både män och kvinnor sitta med korsade ben i min vardag. Har därför lite svårt att köpa den där klassiska manliga undanflykten om att "könet kläms ihop".
  • Martinnains

Jag sitter med benen i kors ( dubbelt) när jag sitter vid ett matbord för att det är bekvämt och stadigt och mina långa ben inte vifta runt och råka sparka till någon.
    Men jag gör det bara när det finns ett bord över eftersom det inte ser så snyggt ut.

• Blåvitt
    EnAnonumius skrev 2025-04-27 23:19:36 följande:
    Du kan ju prova att sitta med benen i kors själv och se om du får dina kulor "klämda"...
    Och du män behöver inte alls vara "homo" för att de sitter med benen i kors. Ren fördom från din sida som du bäddar in så snyggt i en "fråga".

Samma med kvinnor som sitter med benen i kors. Varför skulle kvinnor tro att det skulle "signalera" sexighet till en man?

Och dina "frågor" säger en hel del om hur fördomsfull du är om människor som sitter på ett visst sätt, i detta fall då "benen i kors".
    Ja, man kan ju säga att det känns. Tycker det ser galet ut när män sitter med benen i kors oftast är dom homo eller över 50. Det är ingen fördom utan fakta

Ja,genom att om en tjej sitter med benen i kors så gör vi män mer fantasi hur det skulle bli om hon särade på benen mm.

Som sagt du svara ju inte ens på frågorna utan tramsar ju bara nu genom att döma mig
  • Blåvitt
    Anonym (Vindicta) skrev 2025-04-27 23:23:01 följande:
    Särar man såpass mycket att skrevområdet syns tydligt så är det oartigt i mina ögon. Då ser det nästan ut som ett påklätt blottande, om du förstår hur jag menar. Som att man bjuder ut sig utan att vara avklädd.

Sedan så tror jag knappast att kvinnor sitter och stirrar in i könet på mäns kroppar. Men vi ser helheten och i denna ingår även det området, detta är omöjligt att missa. 

Jag ser förövrigt både män och kvinnor sitta med korsade ben i min vardag. Har därför lite svårt att köpa den där klassiska manliga undanflykten om att "könet kläms ihop".
    Fast då är det ju mer du som har snuskig fantasi. Det är ju manligt att sitta med särade ben.

Fast tro mig könet kläms och antingen så har väl de men en minimal kön eller så gillar de män att plåga sig själva.

Kvinnor borde ju bli rejält torra där nere om dom sitter med benen i kors en längre stund varje dag
  • Blåvitt
    Anonym (Vindicta) skrev 2025-04-27 23:23:01 följande:

Fast då är det ju mer du som har snuskig fantasi. Det är ju manligt att sitta med särade ben.

Fast tro mig könet kläms och antingen så har väl de men en minimal kön eller så gillar de män att plåga sig själva.

Kvinnor borde ju bli rejält torra där nere om dom sitter med benen i kors en längre stund varje dag
  • Anonym (H)
    Blåvitt skrev 2025-04-27 23:52:45 följande:

Inte det minsta manligt alls.
  • Blåvitt
    Anonym (H) skrev 2025-04-28 00:02:17 följande:
    Inte det minsta manligt alls.
    Jo
Svar på tråden Ni som sitter med benen i kors