Hans kompis
Min särbo har jag en tjejkompis sen många år tillbaka. Innan vi träffades för 1,5 år sedan så gjorde de typ allt ihop. Hade filmkvällar mitt i veckan osv. Även i början av vårt förhållande.
Jag kände senare att det inte kändes ok att han och hon hängde ihop i soffan en fredagskväll när jag satt hemma själv. Det finns alltid en gnagande tagg i mig när de hänger. De tränar ihop 4-5 dgr i veckan och det har jag blivit ok med. Tänker att om han vill ha henne så skulle han inte lagt tid på mig.
Men de har även ett golfintresse ihop vilket gör att de åter igen börjar hänga ner. De går ut på golfrunda. Visserligen när jag är upptagen el jobbar oftast men just att han är med henne gör mig lite illa till mods. Jag skyddar mig själv lite genom att stänga av mina känslor till honom men det känns ju inte bra.
Hon och han verkar inte prata privata saker, hon vet nog att jag finns men inget han rent ut sagt utan mer att de inte u gås längre i samma utsträckning. De ses inte en fredagskväll o kollar film längre.
De har en historia då de under en tid för 5 år sen var KK men har varit vänner 15 år. Och jag tror det spelar in i min oro och olustig känsla.
Detta vet min särbo och han har verkligen skalat ner tiden med henne men om jag fick välja skulle hon försvinna.
På samma gång kan man ju va bara kompis med det motsatta könet och jag vill egentligen inte vara någon svartsjuk som får honom att dumpa vänner osv.
Tankar på det??