• Lemt77

Hans kompis

Min särbo har jag en tjejkompis sen många år tillbaka. Innan vi träffades för 1,5 år sedan så gjorde de typ allt ihop. Hade filmkvällar mitt i veckan osv. Även i början av vårt förhållande.
    Jag kände senare att det inte kändes ok att han och hon hängde ihop i soffan en fredagskväll när jag satt hemma själv. Det finns alltid en gnagande tagg i mig när de hänger. De tränar ihop 4-5 dgr i veckan och det har jag blivit ok med. Tänker att om han vill ha henne så skulle han inte lagt tid på mig.
    Men de har även ett golfintresse ihop vilket gör att de åter igen börjar hänga ner. De går ut på golfrunda. Visserligen när jag är upptagen el jobbar oftast men just att han är med henne gör mig lite illa till mods. Jag skyddar mig själv lite genom att stänga av mina känslor till honom men det känns ju inte bra.
    Hon och han verkar inte prata privata saker, hon vet nog att jag finns men inget han rent ut sagt utan mer att de inte u gås längre i samma utsträckning. De ses inte en fredagskväll o kollar film längre. 

De har en historia då de under en tid för 5 år sen var KK men har varit vänner 15 år. Och jag tror det spelar in i min oro och olustig känsla.
    Detta vet min särbo och han har verkligen skalat ner tiden med henne men om jag fick välja skulle hon försvinna. 

På samma gång kan man ju va bara kompis med det motsatta könet och jag vill egentligen inte vara någon svartsjuk som får honom att dumpa vänner osv. 

Tankar på det?? 

• Svar på tråden Hans kompis
  • Anonym

Tycker mig läst denna ts förr... i stort sett ordagrant. Om inte exakt.

• Lemt77

Jasså anonym.. Då har någon haft samma problem. Tack för bra svar. 🙏🏻

• Zoegazz

Hade aldrig accepterat en så tät kontakt med någon min kille haft som kk. Hade gjort slut och letat efter någon som har samma inställning som mig. Och en som hellre hänger med mig en fredagkväll än sin tjejkompis. Hon var där innan dig och lär nog vara där efter dig också. 

• Dexter dot com
    Lemt77 skrev 2025-04-28 13:37:20 följande:

Nej de bjuder inte in mig. 

Jag har inga problem med att min partner har vänner av motsatt kön men hade dom uteslutit mig hade jag ifrågasatt varför. Är dom goda vänner borde ju han tycka att ni skulle lära känna varandra och kunna bli vänner ni med. 
  • Anonym

Aldrig att jag accepterat detta
    Om min kille inte var beredd att släppa intensivt umgänge på tu man hand med någon han knullat så hade jag gjort slut

Ts, även du ska trivas i relationen!

• Lemt77
    Anonym skrev 2025-04-28 15:59:27 följande:

Aldrig att jag accepterat detta
    Om min kille inte var beredd att släppa intensivt umgänge på tu man hand med någon han knullat så hade jag gjort slut

Ts, även du ska trivas i relationen!

Ja alltså han har ju verkligen minskat på u gånget. När jag sa att det inte va ok för mig att det hänger en fredagskväll i soffan så efter det har de aldrig umgåtts så. De ses på gymmet (åker ibland o handlar ihop efter) och nu när det blir varmare spelar de golf, oftast är de några till men ibland bara de två.
  • Lemt77
    Dexter dot com skrev 2025-04-28 15:31:17 följande:
    Jag har inga problem med att min partner har vänner av motsatt kön men hade dom uteslutit mig hade jag ifrågasatt varför. Är dom goda vänner borde ju han tycka att ni skulle lära känna varandra och kunna bli vänner ni med. 
    Ja det känns ju lite stört faktiskt.. 
  • Tecum
    Lemt77 skrev 2025-04-28 17:23:46 följande:
    Ja alltså han har ju verkligen minskat på u gånget. När jag sa att det inte va ok för mig att det hänger en fredagskväll i soffan så efter det har de aldrig umgåtts så. De ses på gymmet (åker ibland o handlar ihop efter) och nu när det blir varmare spelar de golf, oftast är de några till men ibland bara de två.
    Han verkar anpassa umgänget efter din vilja och om de bara har aktiviteter av gemensamt intresse tillsammans är det svårt för dig att kräva stopp på det. Jag antar att du varken går på gymmet eller spelar golf så det är svårt att inkludera dig där. Skulle du vilja att han bjöd hem henne på fika eller något liknande så ni får träffar och umgås? Föreslå det då, det är naturligt att hans vänner blir dina vänner till viss del.
    Eller vill du inte släppa in henne mer i ert liv än vad hon redan är?
Svar på tråden Hans kompis