Silver istället för guld
Hej, skriver detta på lunchrasten. Lika bra att börja med att säga det så att ev kommentarer om att jag försvunnit och struntat i tråden inte behövs. Återkommer senare.
Så här är det.
Jag och min partner ska byta ringar inom en snar framtid. Vi är båda äldre (50-60) och har inga familjebildningsplaner. De existerande barnen är vuxna.
Vi har inga planer på giftermål, det kommer inte att ske.
Vi har sett lite på ringar och kom i helgen fram till att guld är så onödigt dyrt, och att guld inte symboliserar kärleken bättre än silver. Men gynnar plånboken och för den pengen åker vi utomlands istället för att fira.
Någon i min närhet sa då att silver "inte gäller som guld", vilket jag eg struntar i men det väckte min nyfikenhet.
Min fråga är alltså, är inte silverringar lika mycket emotionellt värda som guldringar?
Vi har råd med guld men anser båda att det är en onödig utgift, så det handlar inte om det egentligen.
Ev kommentarer om att en förlovning inte är giltig utan ett frieri unanbedes, kan någon ändå inte hålla sig så kommer det inte att bemötas. Inte av mig aif. Och jag hoppas att ingen annan drar igång den eviga diskussionen som pågått många gånger här i forumet.