Anonym (hmm) skrev 2025-04-29 00:04:16 följande:
haha
till mitt försvar så brukar man skriva en massa dravel till en början så råkade visst scrolla förbi det den här gången. Oavsett så stämmer det jag skrev, när ungen är 4 -8 år sen.. haha
Tråden ligger i delforumet graviditet så du har inget försvar överhuvudtaget. Dessutom ligger tråden i Känsliga rummet där man bör vara extra respektfull så absolut inte okej. Orkar man inte ens läsa ett inlägg har man inget här att göra. "Haha"? Trevlig attityd. Inte ens be om ursäkt kan du?! Vad är syftet med att svara utan att läsa först? Att veta bäst och briljera med din kunskap? Vad säger det beteendet om dig och din personlighet?
Anonym (Hm) skrev 2025-04-28 23:29:29 följande:
Alltid fint med personer som läser inläggen noga innan de svarar. You are an interesting kind indeed 🙂
En respektlös och självupptagen kind tycker jag.
Anonym (hmm) skrev 2025-04-28 23:24:14 följande:
Ja, inte fan påverkas de negativt att en vuxen människa vill nå sin egna dröm vikt som den mår bra utav!
Ursäkta? Vad menar du? Varför svär du åt henne? Hon har inte gjort nåt fel men du gör väldigt många fel så att du ens har mage att uttrycka dig så?! Varsågod att förklara dig, det är det MINSTA du kan göra och en självklarhet för normala människor.
TS är i vanliga fall på gränsen till underviktig och har nu i vecka 30 gått upp 6 kg. Vad menar du med att hon ska nå sin drömvikt för att må bra??? Var snäll och förklara för jag förstår verkligen inte???
Låter som att dina ungar är tjocka, därav som du tar upp tråden?
VAD grundar du detta på? Berätta det NU tack! Är det forumets namn: Graviditet? Att TS ska prata med sin barnmorska? Att TS är gravid i vecka 30? Att det står om graviditet och barnmorska i varje stycke? Att hon skriver om värden under graviditeten? Att hon frågar om andras graviditet? Att hon nämner sin förra graviditet? Berätta för jag vill VÄLDIGT gärna veta!!!!
Sen är inte barn fettma så bra de heller. Så sluta hyckla och gör det rätta!
På vilket sätt hycklar TS? Hon är på gränsen till underviktig i vanliga fall och har gått upp 6 kg i vecka 30. Vad är det som är hyckleri?
Var kommer "barn fettma" (barnfetma?) in i detta? En underviktig, före detta ätstörd, gravid kvinna som gått upp 6 kg i vecka 30 och nu vill banta? Vad har det med barnfetma att göra? Det här blir ju bara sjukare och sjukare... Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Barn växer och behöver mer energi för att de (förmodligen rör på sig mer?) Men är du hycklare där så ja, då är du ju inget gott föredöme, så lyft på arsleret och gör roliga aktiviteter med dina barn (varför inte orientering?) och gå ner på rätt sätt ! Så kan de inte få fel uppfattningen utan lär sig rätt från början!
Behöver en underviktig, före detta ätstörd, höggravid kvinna som ökat 6 kg gå ner i vikt? Hur vet du att hon inte rör på sig? Ska hon i så fall börja med orientering i vecka 30? Du verkar ju vara en sån expert så du kanske kan utveckla ditt resonemang en aning?
Tycker du att du har en lämplig ton till en höggravid kvinna som nyligen lidit av ätstörningar och som mår dåligt och ber om hjälp i känsliga rummet? DET tycker jag att du ska fundera på och skriva ner ett svar på.
Du kan varken läsa eller skriva. Du saknar empati. Du har en otrevlig ton och respektlös attityd. Är det verkligen lämpligt att du skriver i det här forumet?
Jag tycket att du är skyldig att rannsaka dig själv och gå igenom punkt för punkt i ditt inlägg och korrigera varje mening samt skriva ner en lång och uppriktig ursäkt till TS där du inte skyller ifrån dig utan står för alla fel du gjort och allt du brustit i. Sen läser du minst en bok om graviditet och ätstörningar som du lånar på bibliotek, det vore nog mycket nyttigt för dig, skriver en recension och lägger ut. Gör det innan du ens funderar på att skriva nåt mer anonymt inlägg i Känsliga rummet. Lova att läsa trådstarten noga minst två gånger innan du ens funderar på att svara nästa gång. Och när du får kritik så ber du om ursäkt istället för att gå till attack och kalla andras texter för "dravel" (kasta sten i glashus big time - både språkligt och innehållsmässigt samt kopplat till attityd och tonfall).
Usch nu mår jag verkligen illa.