Min kompis har sönder vår relation
Har världens finaste kompis, hon har varit igenom ganska tuffa grejer och har problem med sig själv (som hon själv säger). Vi är båda över 30 och har barn. Hennes barns pappa finns inte med i deras liv alls. Hon har stöttning av anhöriga som avlastar henne mkt. Problemet är att hon antingen har 100% energi och helt ärligt så blir jag trött bara hör vad hon gjort på en enda dag. Då är hon glad som en lärka och det går knappt prata med henne. Hon pratar och pratar. Oftast när hon är såhär uppåt har hon nån kille hon skriver med eller får bekräftelse av. (Ibland flera).
I dessa perioder får hennes barn anpassa sig helt efter henne. Dom får följa med till gymmet och shoppa. Har varit med ibland och hon varken ser eller hör sina barn. Hon är som uppäten av sin egen glädje på nått sätt. Knappt jag får kontakt med henne heller. Hon lägger stora summor pengar på dyra märkeskläder och smink, tränar upp till 3 hårda pass om dagen...
Sedan rasar hon... Då kommer hon inte upp ur sängen. Hon gråter och vill typ inte leva. Hon orkar inte. Ältar och har sjukt mkt ångest. Hon utsätter sig för skadliga män som behandlar henne illa om och om igen.
Jag har så dålig erfarenhet av detta. Kan man hjälpa henne på något sätt? Jag har bett hemme höra av sig om hon behöver hjälp men det händer aldrig. Jag har när hon mått dåligt lagat mat och åkt hem till henne med. Då vill hon bara vara själv så jag får ställa maten utanför och skicka ett mess. Livet har liksom gjort sönder henne. Hon har inte alltid varit sånnhär. Har någon erfarenheter ? Jag orkar knappt med henne ibland och jag skäms över att jag känner så. Men detta sliter så, att man inte ens kan hjälpa.