• Anonym (Kund)

Var går er gräns för att reklamera varor?

Vi köpte en tröja till ena barnet som tvättades enligt tvättrådet, för att vrida sig i sömmen så att den nu är alldeles skev. Jag står i valet och kvalet om jag ska reklamera eller inte, tröjan var dyr för att vara en t-shirt, samtidigt som jag inte vet om jag ids.

Jag reklamerar så klart uppenbara fabrikationsfel, typ vattentäta vinterskor som läcker in, ett plagg med ett hål i vid ankomst, eller en dragkedja som snabbt kärvar. Annars knyter jag ofta handen i fickan och svär, för det är ju lite meckigt.

Var går er gräns för reklamationer?

• Svar på tråden Var går er gräns för att reklamera varor?
  • Tremere

Hade jag råkat ut för samma och köpt den i butik så hade jag gått tillbaka.
    Det är ett fabrikationsfel och jag tror att de flesta butiker byter ut den utan snack.
    Bara man är trevlig och artig när man kommer och vill byta.

Om jag hade köpt online så hade jag kollat vad deras villkor var.
    Hade det varit krångligt så hade jag kanske övervägt att strunta i det.

• Anonym (Mama)
    Tremere skrev 2025-04-30 16:48:53 följande:

Hade jag råkat ut för samma och köpt den i butik så hade jag gått tillbaka.
    Det är ett fabrikationsfel och jag tror att de flesta butiker byter ut den utan snack.
    Bara man är trevlig och artig när man kommer och vill byta.

Om jag hade köpt online så hade jag kollat vad deras villkor var.
    Hade det varit krångligt så hade jag kanske övervägt att strunta i det.

Tänker likadant.
    Det måste vara enkelt, annars struntar jag i det.
    Och är det en ren reklamation så vill ju butiken också veta om det (är min erfarenhet). Då reklamerar de också i sin tur så butiken behöver i det läget inte stå för någon kostnad. 
  • Anonym (Astrid)

Vanligtvis kan man ju lämna tillbaka om ett plagg förstörts av en tvätt enligt tvättråd. Det är ju inga konstigheter, likdom.

• Anonym (Astrid)

Vanligtvis kan man ju lämna tillbaka om ett plagg förstörts av en tvätt enligt tvättråd. Det är ju inga konstigheter, likdom.

Svar på tråden Var går er gräns för att reklamera varor?