• Anonym (Fråga)

Juniorsäng

Var köper man helst juniorsäng? Inte på nätet utan i butik, gärna i Göteborg.

• Svar på tråden Juniorsäng
  • Johan70

Varför inte köpa på nätet? Då kan man få den levererad hem och slpper åka till någon köplada någonstans långt utanför stan och sedan kånka den själv.

• Anonym (Fråga)
    Johan70 skrev 2025-05-01 13:06:08 följande:

Varför inte köpa på nätet? Då kan man få den levererad hem och slpper åka till någon köplada någonstans långt utanför stan och sedan kånka den själv.

Man kan förstås köpa från nätet också, men jag skulle vilja titta och känna på sängarna innan jag bestämmer mig.
  • Anonym (Livia)

Var du helst köper möbler är svårt att veta? Vad är viktigt för dig? Vill du ha något vanligt massproducerat? Finsnickeri? Begagnat?

Jag har ingen bil, men hade jag haft det så hade jag försökt hitta något begagnat på exempelvis Blocket. 

• Anonym (Fråga)
    Anonym (Livia) skrev 2025-05-01 13:13:22 följande:

Var du helst köper möbler är svårt att veta? Vad är viktigt för dig? Vill du ha något vanligt massproducerat? Finsnickeri? Begagnat?

Jag har ingen bil, men hade jag haft det så hade jag försökt hitta något begagnat på exempelvis Blocket. 

I det här fallet är jag som sagt mest ute efter tips på butiker, alltså inte något begagnat i just det här fallet. Jag tänkte mig nog vanligt massproducerat i första hand, men har du tips på någon billig finmöblesnickare så får du gärna dela med dig av den kunskapen.
  • Kammen320

Ikea har väl? Men rekommenderar att köpa ordentlig 90-säng på en gång. Mina barn vill inte alltid sova i sina sängar utan med en av oss föräldrar i dubbelsängen. Då är det guld att ha en skön säng för den andra föräldern att sova i.

• Anonym (Livia)
    Anonym (Fråga) skrev 2025-05-01 13:17:53 följande:
    I det här fallet är jag som sagt mest ute efter tips på butiker, alltså inte något begagnat i just det här fallet. Jag tänkte mig nog vanligt massproducerat i första hand, men har du tips på någon billig finmöblesnickare så får du gärna dela med dig av den kunskapen.
    I så fall är det smart att först ta hjälp av Google och kolla upp vad som finns på olika ställen. Sedan kan man åka och titta och känna på de som man är intresserad av. 
  • Anonym (Bäckebol)

Åk till Bäckebol så har du både Mio, Jysk och Ikea där.

• Anonym (Fråga)
    Anonym (Livia) skrev 2025-05-01 13:29:43 följande:
    I så fall är det smart att först ta hjälp av Google och kolla upp vad som finns på olika ställen. Sedan kan man åka och titta och känna på de som man är intresserad av. 
    Det hade jag naturligtvis ALDRIG kommit på själv!

Dumskalle. Svara på frågan eller låt bli att kommentera.
  • Anonym (Livia)
    Anonym (Fråga) skrev 2025-05-01 19:15:31 följande:
    Det hade jag naturligtvis ALDRIG kommit på själv!

Dumskalle. Svara på frågan eller låt bli att kommentera.
    Tack för den! Jag försökte bara hjälpa dig, eftersom du verkade osäker på var du skulle börja leta. För att hitta vanliga massproducerade prylar i en storstad är Google ett utmärkt verktyg. I mitt tycke mycket effektivare än att starta en tråd på ett nuförtiden ganska dött forum.
  • Anonym (Ikea)

Ikea. Slår jysk.

Mio har också.

Svar på tråden Juniorsäng