• Anonym (Hh)

Tappat lusten - pga p-medel?

Jag har tappat min lust, och jag brukar normalt inte ha problem med det här. Svårt att bli våt, känner mig inte sugen. Jag har haft lite problem med mina p-medel ett tag, trassel med en sprial så började om med p-piller igen. Vet inte om det är de som spökar eller om jag är allmänt trött men jag saknar mitt gamla jag. 
    Förra gången jag åt p-piller så blev jag väldigt deprimerad men jag vet inte om jag kan skylla på dem eftersom jag i samma veva fick gå igenom ett väldigt känslomässigt uppbrott.

Det jag funderar på nu är något alternativ, det är på ett sätt skönt med piller eftersom jag har problem med ganska mycket värk i samband med ägglossning och mens men jag saknar att ha lust. 
    Är det någon som kör natural cycles här, hur lugn kan man känna sig? Är ni nöjda? Finns det andra alternativ? Jag tror generellt att jag har svårt (eventuell inte kan) att bli gravid men samtidigt vill jag heller inte chansa.

• Svar på tråden Tappat lusten - pga p-medel?
  • Anonym (Hh)

Kondom ja, så klart, men det är inte frågan. 

• Anonym (Bordsben)

Hormonella p-medel påverkar min lust jättemycket, har testat p-piller och hormonspiral. Har hormonspiral igen.

Perioden med kopparspiral var underbar sexuellt, tyvärr fick jag kort cykel och lång mens så sex-fönstret blev väldigt kort. Och därför väldigt frustrerande.

Skulle inte rekommendera säkra perioder om du inte kan tänka dig att skaffa barn, risken finns alltid. Vet du med dig att du aldrig vill ha barn är ju sterilisering ett alternativ? Det har jag tänkt mig senare i livet. 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Bordsben) skrev 2025-05-02 09:05:49 följande:

Hormonella p-medel påverkar min lust jättemycket, har testat p-piller och hormonspiral. Har hormonspiral igen.

Perioden med kopparspiral var underbar sexuellt, tyvärr fick jag kort cykel och lång mens så sex-fönstret blev väldigt kort. Och därför väldigt frustrerande.

Skulle inte rekommendera säkra perioder om du inte kan tänka dig att skaffa barn, risken finns alltid. Vet du med dig att du aldrig vill ha barn är ju sterilisering ett alternativ? Det har jag tänkt mig senare i livet. 

Nej, jag vill egentligen ha barn så sterilisering är inte ett alternativ, även om jag förstår att jag börjar bli till åren för det nu. Kopparspiral går bort pga blödningarna, det är nog jävligt som det är 🙈
    Hormonspiralen blev ju en katastrof för mig, med infektioner och operation så av den anledningen är jag inte så sugen igen, även om det kanske skulle kunna gå bättre den här gången. 
Svar på tråden Tappat lusten - pga p-medel?