Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (G)

AI- ChatGPT

Hej!

Jag har intensivt börjat använda ChatGPT. Så roligt! Den analyserar allt från låttexter till analysera konversationer som man har med sin flirt. Jag laddar upp bilder då och då till ChatGPT men nu verkar det som att jag ska då börja betala månadsvis för att jag ska få fortsätta ladda upp bilder. Vill verkligen inte det! 

Fler än jag som stött på detta? Finns det ngt annat än ChatGPT som är lika bra där man kan ladda upp bilder utan att behöva betala? 

• Svar på tråden AI- ChatGPT
  • Aniiee

Känner inte till någon som inte tar betalt för avancerade funktioner. Jag använde själv fyra olika. Kanske Gemini inte tar betalt för att ladda upp bilder, men jag använder inte ai till att ladda upp bilder (bara skapa) så är inte säker. 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (G)
    Aniiee skrev 2025-05-01 22:15:06 följande:

Känner inte till någon som inte tar betalt för avancerade funktioner. Jag använde själv fyra olika. Kanske Gemini inte tar betalt för att ladda upp bilder, men jag använder inte ai till att ladda upp bilder (bara skapa) så är inte säker. 

Tack gör tipset! Ska kolla upp gemini. Spännande! Vad skapar du för bilder i ai? Jag har bara skapat bilder efter bilder jag laddat upp. 
  • Aniiee
    Anonym (G) skrev 2025-05-01 22:18:16 följande:
    Tack gör tipset! Ska kolla upp gemini. Spännande! Vad skapar du för bilder i ai? Jag har bara skapat bilder efter bilder jag laddat upp. 
    Jag använder en dedikerad ai-bildtjänst. Många använder till exempel Midjourney, jag använder Leonardo. Man får göra några bilder i månaden gratis med vissa restriktioner, om du vill testa.

Man skriver bara i vad man vill se som en promt, ställer in lite saker som grundstil (till exempel Fotografisk, illustration, sketch osv) och bildformat. Man kan vara väldigt noga med vad man skriver, eller ge mer fria tyglar. 

Exempel på vad "jag" har skapat:

Promt: The month of August reimagined as a Goddess

Promt: Fog Fiend Frenzy | Horror

Promp: A haute couture wedding dress inspired by an aquatic storm

Promt: Under the apple tree
  • Anonym (G)

Wow vad vackra bilder!! Arbetar du med detta eller är det något som du gör på fritiden? Blev inspirerad nu att testa, kommer göra det Glad

• Aniiee
    Anonym (G) skrev 2025-05-01 23:34:26 följande:

Wow vad vackra bilder!! Arbetar du med detta eller är det något som du gör på fritiden? Blev inspirerad nu att testa, kommer göra det Glad

Nä, jag bara pysslar för mig själv. Jag älskar konst och illustration men kan inte rita en streckgubbe så ai är the thing för mig. 
Svar på tråden AI- ChatGPT