• Anonym (Kulturkvinnan)

Hitta kulturarbetare på Tinder?

Hej!

Jag är en kvinna på ca 30 år och söker efter en partner. Jag är kulturintresserad och jobbad med kultur men frilansar och det är ganska ensamt. Jag ÄR bara intresserad av män som också jobbar med kultur, bland mina före detta finns konstnärer, klassiska musiker etc. Mitt problem är att alla appar jag testat från Tinder, hinge, Bumble finns knappt någon som är det jag söker.

Jag har försökt dejta folk med kulturintresse och "vanliga jobb" men de försår mig inte på samma plan. Svårt att förklara men det är en dealbreaker för mig.

Är det någon som kan ge mig ett råd? Jag bor i Göteborg men swipar även i Stockholm med samma resultat. Är det överlag dåligt med kulturarbetare på nätdejtingsajter? 

• Svar på tråden Hitta kulturarbetare på Tinder?
  • Anonym (X)

Det är rätt få som jobbar med det, så självklart blir det litet utbud. Tycker du ska nöja dig med ett intresse av kultur.
    Jag är själv kulturarbetare och nu när jag är 40+ och har barn och hus är jag rätt nöjd att vara ihop med en icke kulturarbetare :) av trygghets och ekonomiska själ men även för att man faktiskt kan tröttna lite på den typen.

Svar på tråden Hitta kulturarbetare på Tinder?