Rena himmelriket jämfört med hur det var med min f.d. som drack dagligen. Han lovade redan i början när vi blev ihop att han skulle sluta dricka för min skull, men så blev det inte. Han var visserligen för det mesta väldigt snäll, även när han drack, men kunde få "sjuka" aggressionsutbrott när han hade abstinens, och slog mig ett antal gånger vid såna tillfällen. Hans offerkofta bara växte med tiden och det blev till sist outhärdligt. Han skötte inte ens sina tider på vårdcentralen och hittade på lögner för att slippa göra allt möjligt. Han led av panikångest, och sa att det var en av anledningarna till att han drack. För att han kände sig lugnare och mer stabil när han var berusad. Men det blev förstås värre för honom när alkoholen gick ur kroppen och då fick jag verkligen vara som en morsa för honom, för då klarade han ingenting. En gång klarade han inte ens att gå på toaletten, så jag fick hålla en hink bakom honom i sängen så han kunde ligga ned och skita (URRKK!!) När jag till sist tröttnade för gott och lämnade honom, så blev hans liv en fullständigt misär, då han ju inte längre hade mig som kunde ta hand om honom. Han började umgås med andra som drack och var helt handlingsförlamad så han varken kunde sköta sin nya lägenhet eller sin hygien, men dricka klarade han.
Varför blev jag då ihop med honom från början, då jag visste redan då att han hade alkoholproblem? För att han verkade vara så snäll, såg bra ut och jag ville "rädda" honom från missbruket. Faktiskt från början en av de goaste killar jag någonsin mött, men allt slutade i misär.
Efter uppbrottet kunde jag äntligen leva mitt liv som jag ville, göra vad jag ville och träffa vem jag ville. Han var också väldigt svartsjuk och gillade inte när jag pratade med andra män, inte ens manliga vänner som jag haft länge. Att kunna gå och åka var jag ville utan att känna hans kontrollbehov var rena paradiset.