• Anonym (Funderar)

Tredje förlossningen?

Tredje förlossningen, hur skiljde den sig från de andra? 😊

Ni som fött 3 barn och haft en stor skillnad i tid i förlossning på barn 1 och 2. Hur blev det med nummer 3?

Allra helst vill jag höra ifrån er där det tog många år mellan barn 2 och 3.

För mig tog det 15,5 h från första värken med barn 1. Med 2:an tog det endast 3 timmar men då började det med vattenavgång.

Nu kommer det att ha gått 11 år sen jag föddes barn sist. Undra hur den förlossningen kan tänkas se ut? 
    Att det är olika för allt förstår jag. 

• Svar på tråden Tredje förlossningen?
  • Emy88

Alla mina förlossningar har gått fort. Med första barnet gick vattnet på morgonen men värkarna startade först på eftermiddagen, tog 4,5 timme från värkstart. Andra förlossningen startade med värkar och tog 3 timmar. Tredje barnet, som föddes 9 år senare, gick snabbast. Vattnet gick och värkarna kom direkt, åkte till sjukhus på en gång och var fullt öppen när jag kom in, så ca en timme från värkstart är hon född. Förlossningarna har blivit lättare och lättare, även återhämtningen efteråt. 

• Anonym (ii)

min första förlossning tog ca 16 timmar, min andra tog 10 timmar och min tredje förlossning tog 4 timmar. 

jag har 5 år mellan varje förlossning. 

• Anonym (Trebarnsmamman)

Mitt första barn gick fort och jag hann bara vara en timme på sjukhuset innan han föddes.

Nästa barn som kom 2 år senare föddes med kejsarsnitt.

Trean som kom sex år efter nummer två tog tid på sig! Först gick vattnet och värkarna kom, men väl på sjukhuset stannade allt av och vi fick åka hem. När det kom igång igen efter ett tag så åkte vi in igen, men det stannade av igen! Men då sov jag en natt på förlossningen och fick värkstimulerande på morgonen. Då tog det ordentlig fart och hon kom ut hyfsat snart efter det. Vet inte om det kanske tog sådan tid för det att komma igång för att vattnet gick ca 2 veckor innan BF?

Svar på tråden Tredje förlossningen?