• Anonym (Ts)

Hur kan prins Daniel öppet hålla på AIK?

Får verkligen kungahuset hålla på ett specifikt lag så öppet? Det är ju okej att hålla på Sverige i alla sammanhang  såklart. 
    Daniel med barnen är öppna med detta. 

Kungen och Carl Philip hintar om djurgården. 

Tycker att ett kungahus borde vara neutrala med detta och allt som rör politik, sport m.m. 

En sista fråga. När jag var barn fick jag lära mig av min mamma (vi bodde nära) att när flaggan på kungliga slottet är höjd är kungen hemma på kungliga slottet. Nu bor ingen kunglighet där längre sen länge.

Tråkigt  

• Svar på tråden Hur kan prins Daniel öppet hålla på AIK?
  • Anonym (Eh)

Att heja på ett lag har ju ingen laddning på något sätt. Att öppet ta politisk ställning till ett parti är något dom inte får. Sen kan man ju diskutera Victorias engagemang för miljöfrågor eller Madeleine och Silvias engangemang mot sexuella övergrepp. 

Däremot tycker jag dom inte berör kontroversiella frågor?. Men sport? Hur påverkar detta dig eller någon annan va Daniel och Estelle tycker om AIK? 

• Anonym (Hm)

Inte många som bryr sig om kungen är här eller där.

• Anonym (Deras hem kommun!)
    Anonym (Ts) skrev 2025-05-03 20:28:16 följande:

Får verkligen kungahuset hålla på ett specifikt lag så öppet? Det är ju okej att hålla på Sverige i alla sammanhang  såklart. 

Tycker att ett kungahus borde vara neutrala med detta och allt som rör politik, sport m.m. 

En sista fråga. När jag var barn fick jag lära mig av min mamma (vi bodde nära) att när flaggan på kungliga slottet är höjd är kungen hemma på kungliga slottet. Nu bor ingen kunglighet där längre sen länge.

Tråkigt  

Dom bor ju i AIK land dvs Solna, deras hemkommun!
    Haga slott ligger ju i Solna!
  • Anonym (Hm)

Eller vilket lag som dom hejar på.

• Anonym (Ytytu)

Totalt ointressant vilket lag någon håller på, prins eller bonde eller vem som helst annars.

• Anonym (Arbetsplats)

Tråkigt  

Slottet är kungafamiljens arbetsplats. Så har det varit sedan 1981 då de flyttade till Drottningholm. När de är på jobbet är flaggan uppe. 

Det är väl underbart att kronprinsessans barn får vara som så normala barn som möjligt och gå på fotboll, hockey etc.
  • Anonym (M)
    Anonym (Eh) skrev 2025-05-03 20:32:35 följande:

Att heja på ett lag har ju ingen laddning på något sätt. Att öppet ta politisk ställning till ett parti är något dom inte får. Sen kan man ju diskutera Victorias engagemang för miljöfrågor eller Madeleine och Silvias engangemang mot sexuella övergrepp. 

Däremot tycker jag dom inte berör kontroversiella frågor?. Men sport? Hur påverkar detta dig eller någon annan va Daniel och Estelle tycker om AIK? 

Varför diskutera deras engagemang i miljöfrågor och arbete mot sexuella övergrepp? Det är ju något alla ställer upp på. 
  • Anonym (Sopp)
    Anonym (Eh) skrev 2025-05-03 20:32:35 följande:

Sen kan man ju diskutera Victorias engagemang för miljöfrågor eller Madeleine och Silvias engangemang mot sexuella övergrepp. 

?
  • Anonym (qwerty)

Ja även kungligheter har rätt att ha en personlighet. Daniel bor i Solna, då är man AIK.are, helt logiskt att hålla på hemmalaget.

Menar du att de ska hålla sig ifrån allt som folk kan uppfatta som personligt, namn är det ok? Får de gå ut med vilka barnnamn de gillar eller blir någon kränkt över det?
    Får de ha julgran hemma eller kanske någon annan religiös person  blir kränkt. 
    Bil, får han köa det, tänk om han visar vilken sorts bil han föredrar.. eller vilken glass han gillar.. eller vilken optiker han går till... så jäkla fjantigt!

• Anonym (qwerty)

Tråkigt  

Anledning att ingen bor på Stockholms slott är för att det står på en radonkälla. Det är otjänligt att bo där. Därför flyttade de ut till Drottningholm.

De som arbetar där på dagtid sitter i ventilerade korridorer.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (M) skrev 2025-05-03 20:49:27 följande:
    Varför diskutera deras engagemang i miljöfrågor och arbete mot sexuella övergrepp? Det är ju något alla ställer upp på. 

Jo jag skriver ju det? att det inte är något kontroversiellt men där tar dom ju en tydlig politisk ställning. Men dom är ju ändå neutrala till viss del i den ställningen också. Det är inte som att dom går ut och förespråkar dumpen eller att Victoria joinar Fridays for future. Men det finns säkerligen folk som tycker att dom inte ska få driva dessa politiska frågor heller. Just för att dom inte ska ta ställning. Och när skulle dom gå över gränsen?

Skulle dom kunna förespråka en viss typ av lag som ändå berör dessa frågor?  Eller var går gränsen för när det är okej och när det är politik? 

• Anonym (Clutch)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-05-03 21:58:52 följande:
    Anledning att ingen bor på Stockholms slott är för att det står på en radonkälla. Det är otjänligt att bo där. Därför flyttade de ut till Drottningholm.

De som arbetar där på dagtid sitter i ventilerade korridorer.
    Öööö, men sånt kan man ju avleda. Jag har tex radon i min källare som tas bort med ett sk radon mitigation system. 
  • Anonym (Ts)

Vill bara att hela kungafamiljen ska rösta på rätt lag Drömmer

• Anonym (Clutch)
    Anonym (Ts) skrev 2025-05-04 01:19:41 följande:

Knugen ska helt enkel SHUT THE DOOR. 
  • Anonym (12345)

Så länge de inte skänker massor av det vältilltagna bidrag de lever på till AIK så är det väl lugnt?

• Anonym (Treo)

Tråkigt  

Vsr bor kungligheterna förresten?

Kan inte låta bli att tycka lite synd om dem.
  • EnAnonumius
    Anonym (Ts) skrev 2025-05-04 01:19:41 följande:

Självklart skall man hålla på rätt lag, och för vissa kungligheter är rätt lag just AIK.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Deras hem kommun!)
    Anonym (Treo) skrev 2025-05-04 04:16:24 följande:
    Vsr bor kungligheterna förresten?

Kan inte låta bli att tycka lite synd om dem.
    Kungen och Drottningen bor på Drottningholms slott, dit flyttade dom när barnen var små, många kungafamiljer har bott på olika slott utanför stan.
    Stockholms slott har man som arbetsplats men kungen bodde där som vuxen och med Silvia dom första åren.

Men med småbarn och alla säkerhet runt dom flyttade dom till Drottningholm som ligger på Lovön Ekerö kommun.

Där är Viktoria, Carl-Philip och Madeleine uppväxta, vackert slott och mycket natur runt om, perfekt att bo med barn.

Viktoria och Daniel flyttade till Haga slott i Solna när dom gifte sig, det är där kungen och hans systrar växte upp, kungen systrar kallades för Haga sessorna när dom var små.
    Nu får Estelle och Oscar växa upp där, ett litet mindre slott med mycket natur runt så att alla kan vara ute mycket, dom är ju ganska sportiga och mycket för att vara ute i naturen.

Carl-Philip och Sofia bor med sina barn i Prins Bertils gamla villa, Villa Solbacken på Djurgården, Prins Bertil testamenterade huset till Carl-Philip. 

Madeleine och Chris och barnen har bott i USA i flera år men flyttade tillbaka Sverige förra året och bor i en våning vid Hovstallarna på Östermalm.
    Hovstallarna där hästar, vagnar, bilar mm finns som används vid representation.
Svar på tråden Hur kan prins Daniel öppet hålla på AIK?