• Anonym (L)

Slarvig pojkvän som inte kan passa tider

Jag o min pojkvän är helt olika varandra. vi har varit tillsammans i 6 månader och flyttade ihop för ca 1 månad sen. 
    han har extremt svårt med tider. Inte till jobbet, dit kommer han alltid i tid men när man bestämt att göra andra saker. Tex ska vi hem på middag hos mina föräldrar. Om han tex är hon en kompis då o vi bestämt att han ska komma o hämta mig åker han tex inte i tid utan han kanske åker när det är 5 min kvar o det slutar med att vi är 30 min sena. en gång var han iväg o festade på kvällen o vi dagen efter skulle till några kompisar. Han lyckades inte komma hem i tid så tillslut var det ingen idé att åka dit. 

vi är även extremt olika gällande hushållet. Jag är ordning o reda o gillar att ha städat. Men han plockar Inte utan alls efter sig!! Han låter allt stå framme. Sen kan han inte rensa heller utan samlar på sig o har svårt att slänga insåg jag när vi flyttade? utöver det är han jätte bra.

finns det hopp eller kommer detta bara bli problem ? Någon med erfarenhet ?

• Svar på tråden Slarvig pojkvän som inte kan passa tider
  • Anonym (Millie)

Försöker han anpassa sig och kompromissa?

Det finns de som bara inte vill men sedan finns det de som inte kan (i vart fall inte utan hjälpmedel och en hel del jobb).

• Dexter dot com

Min erfarenhet är att det tyvärr sällan blir bättre. Jag antar att ni pratat om både vikten av att passa tider och städa efter sig utan att han ändrat sig. Jag hade gett honom en chans till att bättra sig och sedan blivit särbo om han inte steppar upp. När det kommer till att vara sen hade jag åkt utan honom så får han komma försent själv.

• Anonym (Hm)

Människor är olika, så är det ju. Vissa tycker det är viktigt att hålla tiderna och andra bryr sig mindre. Vissa vill ha ett städat hem, andra kan leva med stök och prylar. Att han kommer i tid till jobbet är ju för att jobbet faktiskt är nödvändigt för hans vardag. Det blir en stor konsekvens om han kommer för sent. Till dina föräldrar finns ingen sådan. Ni är olika helt enkelt och nej det blir inte bättre, men du kan bestämma själv om det är avgörande för dig eller inte. Som någon här sa, åk iväg själv i tid så får han komma efter. 

Svar på tråden Slarvig pojkvän som inte kan passa tider