• Anonym (Jag)

Mjölksyra i kroppen

Senaste tiden har jag börjat få mjölksyra i kroppen för minsta lilla, kan tex inte ens ligga i sängen och hålla mobilen över mig längre utan att jag blir helt slut i armarna i princip direkt. Har en trappa upp till lägenheten och jag är helt matt i benen av den lilla biten upp. Nyss böjde jag mig ner för att slänga in tvätt i maskinen och var slut i benen av de sekunderna... i morse fick jag världens kramp i ena benet, vet inte om det hänger ihop med det andra eller om det är något eget.

Finns det någon som känner igen det här och vet vad det skulle kunna vara? Vården är kontaktad, men det är flera veckor dit.

• Svar på tråden Mjölksyra i kroppen
  • Anonym (Jag)
    StofyStuffer skrev 2025-05-11 09:05:54 följande:

Du rå för svag, gå och träna. 

Nej, jag är sjuk, men vet inte om de symtomen hör ihop med det, hittar inget om det. Därför vill jag veta om någon annan känner igen det utan att låsa sig vid det jag vet att jag har.
  • StofyStuffer
    Anonym (Jag) skrev 2025-05-11 09:16:07 följande:
    Nej, jag är sjuk, men vet inte om de symtomen hör ihop med det, hittar inget om det. Därför vill jag veta om någon annan känner igen det utan att låsa sig vid det jag vet att jag har.
    Då får du väl för fan lära dig att skriva på ett sätt som medför all nödvändig information kring ditt tillstånd? Så att dem som läser kan bilda sig en uppfattning om ämnet är värt att diskutera utifrån dess kompetens? 

Har du ringt 1177 och frågat dem om de kanske vet något om vad du känner kan förekomma som ett symptom på din sjukdom ? 
  • Anonym (Jag)
    StofyStuffer skrev 2025-05-11 09:49:54 följande:
    Då får du väl för fan lära dig att skriva på ett sätt som medför all nödvändig information kring ditt tillstånd? Så att dem som läser kan bilda sig en uppfattning om ämnet är värt att diskutera utifrån dess kompetens? 

Har du ringt 1177 och frågat dem om de kanske vet något om vad du känner kan förekomma som ett symptom på din sjukdom ? 
    Jag skrev det man behöver veta.
  • Maggena

Ännu en som postar något bara för att få medhåll. Varje människa som har en annan åsikt får ett svar om varför den har fel och TS har rätt och så läggs en annan bit till historien bara för att visa hur rätt TS har och alla andra har fel. Frågan är varför man ens postar om man ändå bara vill ha medhåll. 

• Anonym (Jag)
    Maggena skrev 2025-05-11 18:39:34 följande:

Ännu en som postar något bara för att få medhåll. Varje människa som har en annan åsikt får ett svar om varför den har fel och TS har rätt och så läggs en annan bit till historien bara för att visa hur rätt TS har och alla andra har fel. Frågan är varför man ens postar om man ändå bara vill ha medhåll. 

Medhåll? Jag ville höra om någon kände igen det och vad det isf varit för dem.
  • Anonym (alltid)

Ja, det är helt vanligt att kroppen "säger ifrån" på detta sätt när man är i slutet av en infektion eller har varit sjuk länge. Det är ett sätt för kroppen att påminna om att man behöver återhämtning, det är mycket jobb att vara sjuk.

• Anonym (Jag)
    Anonym (alltid) skrev 2025-05-11 18:53:47 följande:

Ja, det är helt vanligt att kroppen "säger ifrån" på detta sätt när man är i slutet av en infektion eller har varit sjuk länge. Det är ett sätt för kroppen att påminna om att man behöver återhämtning, det är mycket jobb att vara sjuk.

Jag är kroniskt sjuk, så det är inte en infektion eller dyl. Jag förstår bara inte varför det kom så plötsligt, jag har ju varit sjuk hela livet, därför jag undrar om det kan bero på något annat.
Svar på tråden Mjölksyra i kroppen