• Daidi

Växer tandköttet ut igen!?

Jag har snusat i kanske 5 år.
    Nu börjar jag se min framtänder genom tandköttet.. Äckligt jag vet!
    Nu vågar jag inte ta en snus längre, men frågan är, växer det ut igen?

Någon som vet!?

• Svar på tråden Växer tandköttet ut igen!?
  • MyFine

Ojdå.. Det var ju inte bra! Har svårt att tro att det växer ut igen, men hoppas för din skull att jag har fel!

• Mrs Boysenberry

Nej, tandköttet växer inte ut igen, tyvärr Sluta snusa innan det blir värre, är mitt enda råd!

• Ekorrfamiljen

Nej! Det växer inte ut. Om det är bortfrätt så är det.. Sorry! Bra att du slutat snusa dock. Det förvärras inte om du slutar.

//Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • Daidi

Oj, aldrig att jag stoppar in en snus i under läppen igen.. Hjälp..
    Tur att det inte är såå farligt då, men jag lär ju tappa framtänderna när jag bli en gammal dam!
    Fy fan alltså.. Man vet ju om riskerna, men det där gick på bara en vecka kanske.
    Undra varför. Jag har "heltidssnusat sen 2004, men med ett uppehåll för graviditet och amning. Annars har jag snusat och rökt, nu vågar jag inget, inte ens nikotinfritt..

Min sambo har snusat baksnus i säkert 16 år och hans tandkött mår ju bra, eller nja.. bättre än mitt iallafall. Inga tänder som är på väg ut.. Uursch

Till alla som snusar, sluta nu!!!

Tack för era svar!

• Mrs Boysenberry

Men guu va bra att du lagt av med både att röka och snusa nu då! Då förde det ju nåt gott med sig

• Daidi

Ja, men synd att det gick så långt innan jag slutade!
    Och vad jag är arg på mig själv för att jag började snusa igen efter att sonen kom..
    När jag ändå var fri!

• Mrs Boysenberry

Fast vet du, vissa har bara känsligare tandkött än andra, och lägre tandhalsar. Så det är inte helt säkert att det hade varit mycket bättre om du inte hade börjat igen... Var istället glad att du slutat NU, och ta hand om tandköttet hädanefter Istället för att gräma dig över hur du BORDE gjort... fast jag vet hur svårt det är att tänka så...

• mumintrollet73

Mitt drog sig ner ytterst lite efter att ja slutade snusa..nu nästan två år senare så har de inte växt ner nåt mer...

Svar på tråden Växer tandköttet ut igen!?