Kan inte hantera vv särbo/sambo
Särbo sen 2 år tillbaka.
Varannan vecka har vi barnvecka på varsitt håll och träffas med barnen emellanåt, men oftast ses vi inte alls dessa veckor pga jobb, barnens träningar m.m. Vardagen ni vet.
Pratar dock i telefonen varje dag och messar fram och tillbaka.
Varannan vecka när vi är barnfria är vi sambos.
Varje söndag på samboveckan är jag så nedstämd och ledsen att vår vecka är slut.
Ibland får jag panikångest och går djupt ner i ångestträsket.
Ser inte alls fram emot barnveckan och känslan är domedag liksom. Som att vi aldrig kommer ses igen.
Det är så otroligt tungt och jag orkar inte med den här känslan.
Det sätter också en slags press på ?vår? vecka att vi ska hinna med så mycket, från mitt håll och inom mig. Att vi ska få mycket tid tillsammans det bara går, ha sex varje dag, göra roliga saker osv. Men på söndagen känns det ändå inte tillräckligt, som att jag inte fått tillräckligt med tid med honom, och har vi inte sex på söndagen blir det ännu jobbigare för mig.
Är det någon som känner igen sig i det här?
Ja, jag lever med psykisk ohälsa sen barn och har separationsångest, ptsd, ångest och går i terapi och tar mig framåt med KBT.
Men jag känner mig ensam i känslan även om min psykolog och även särbo bekräftar mina känslor och vi pratar om det massor.
Vi vill flytta ihop men det är inget vi planerar att göra just nu, det ligger lite längre fram i tiden.