• Anonym (R)

Är jag skyldig?

Är jag skyldig att berätta för min pojkvän allt om mitt förflutna? Jag vill inte berätta hur många jag dejtat exempelvis. Han ställer frågor som tyder på att han lider av retroaktiv svartsjuka och jag orkar inte

• Svar på tråden Är jag skyldig?
  • Anonym (hmm)

Fråga han varför det är viktigt för honom?
    Fråga även vart hans gränser går?

Anser du att du inte kan uppfylla dessa så gör slut och gå vidare. Du behöver inte säga mer än att du inte uppfyller hans normer.

Och känner du att du uppfyller hans normer så kan du ju lika gärna vara ärlig på hans frågor? 

Det sista du ska göra iallafall är att ljuga.

• Anonym (R)
    Anonym (hmm) skrev 2025-05-05 04:42:39 följande:

Fråga han varför det är viktigt för honom?
    Fråga även vart hans gränser går?

Anser du att du inte kan uppfylla dessa så gör slut och gå vidare. Du behöver inte säga mer än att du inte uppfyller hans normer.

Och känner du att du uppfyller hans normer så kan du ju lika gärna vara ärlig på hans frågor? 

Det sista du ska göra iallafall är att ljuga.

Jag känner att jag inte alls är skyldig att besvara alla hans frågor om mitt förflutna som hur många jag dejtat exempelvis. Det förflutna tillhör det förflutna.
  • burleskburkläsk
    Anonym (R) skrev 2025-05-05 04:16:36 följande:
    retroaktiv svartsjuka

Det där är en fet 🚩 om där nånsin funnits nån!
  • Anonym (R)
    Fjäril kär skrev 2025-05-05 06:27:57 följande:

Röda flaggor delux!

Spring för livet!! 

🚩🚩🚩

Varför ?
  • Anonym (Pelikan)
    Anonym (R) skrev 2025-05-05 06:49:14 följande:
    Varför ?
    För att svartsjuka är ett personlighetsdrag som kan förgifta en hel relation

För att det är en varning om en osäker och kontrollerande personlighet

För att det är en indikation på att han är en incel som ser kvinnor som "smutsiga" eller "förbrukade" om de har haft ett aktivt sexliv

För att det är en indikation på att han själv inte har mycket erfarenheter och alltså inte är socialt välfungerande- annars hade han inte brytt sig.

För att det är en indikation på att han aldrig kommer att nöja sig då han jämför antal partners, och till sist troligen kommer att vara otrogen eller lämna för att han inte klarar av mentalt att "ligga back".

Behöver jag fortsätta?
  • Anonym (R)
    Anonym (Pelikan) skrev 2025-05-05 07:01:03 följande:
    För att svartsjuka är ett personlighetsdrag som kan förgifta en hel relation

För att det är en varning om en osäker och kontrollerande personlighet

För att det är en indikation på att han är en incel som ser kvinnor som "smutsiga" eller "förbrukade" om de har haft ett aktivt sexliv

För att det är en indikation på att han själv inte har mycket erfarenheter och alltså inte är socialt välfungerande- annars hade han inte brytt sig.

För att det är en indikation på att han aldrig kommer att nöja sig då han jämför antal partners, och till sist troligen kommer att vara otrogen eller lämna för att han inte klarar av mentalt att "ligga back".

Behöver jag fortsätta?
    Så det kan ligga i att han är osäker för att han är oerfaren? Vill även påpeka att han är 6 år yngre än mig.
Svar på tråden Är jag skyldig?