• Sucken

Stress i v.39

Går in i v.39+0 idag. Gravid med mitt andra barn och den första kom v. 38+4, så känns som att jag är gravid på övertid nu. 😅 Jag har haft mycket problem med stress och ångest denna graviditet. Framförallt nu på slutet. I början var jag mest stressad över kommande förlossning trots att den första gick jättebra. Nu är det mögel. Jag och min sambo fick veta efter en besiktning av grunden nyligen att vi har mögel under hela huset och att vi måste sätta in avfuktare för att få ner fuktigheten och blåsa ur mögelsporena ur grunden. Och enligt utredaren ska det räcka och att det inte ska behöva saneras för att det bara var ytlig mögel som inte gått upp i trät. Men all stress över mögel och att veta att både min 21 månaders dotter och snart ett litet spädbarn ska bo i ett hus med mögel som än inte är under kontroll än gör att jag mår så fruktansvärt dåligt. Jag vet att stress skjuter upp förlossning, så hur ska jag lugna ner mig? Vet att barn har sämre immunförsvar och det stressar mig. Som tur är har jag en väldigt frisk dotter som hittills i princip aldrig varit sjuk, så jag hoppas att möglet inte tagit sig upp i bostaden. Borde ha märkts då?

Svar på tråden Stress i v.39