Hur hade ni reagerat? Hemligt brev till partner.
För ett par veckor sen hämtade jag posten och hittade ett kuvert adresserat till min man. Adressen på kuvertet var handskriven och brevet poststämplat i hans gamla studentstad. Det såg ut som en inbjudan eller liknande.
Jag gav min sambo brevet och sa glatt att det såg ut som en inbjudan till nåt. Det är inte varje dag vi får handskrivna brev, så jag var lite nyfiken. Min man tog brevet och berättade att han visste var det var för nåt. Jag frågade vad det var och han hälsade att det tänkte han inte berätta. Jag var lite paff och frågade varför och han svarade att han minsann inte frågar om mitt jobb (jag jobbar med en typ av sekretessärenden).
Sen dess har brevet legat fullt synligt, men oöppnat på hans skrivbord som står i sovrummet. När jag gick förbi häromdagen hade han tagit bort brevet, flera veckor efter att det kom, men fortfarande inte sagt nåt om innehållet.
Jag tänker så klart inte nedlåta mig till att fråga om brevet en gång till, men undrar lite hur ni hade reagerat? Är det okej att vara så hemlighetsfull i en relation? Jag tycker att det är arrogant och känner absolut att relationen påverkas negativt. Jag tror inte att han har några stora hemligheter för mig. Jag tror bara att han inte tycker att jag ska veta det här.