• HeleneHal

Blödning under graviditet

Hej! 

Jag är gravid i v 6 efter ett långt missfall som varade en evighet, men nu till min fråga: är det någon som upplevt blödning under sin graviditet utan att det visat sig vara ett nytt missfall? Jag antog direkt att det var ett nytt missfall på gång men efter jag googlat i nån timme står det att det kan förekomma utan att det betyder ngt. Vill höra era erfarenheter! 

• Svar på tråden Blödning under graviditet
  • Anonym (Blödning)

Ja! Jag hade två större blödningar under de första 10 veckorna av min senaste graviditet. Då hade jag blivit gravid efter ett missfall med skrapning och det fanns helt enkelt blod kvar i livmodern även så pass långt efteråt som behövde komma ut. Jag hade ingen mens mellan misfallet och graviditeten.

Det var så mycket blod båda gångerna att det rann ner för benen och jag trodde såklart att det var missfall igen. Men nu ligger min lille perfekta bebis och sussar i min famn. Större blödningar under tidig graviditet är tyvärr ofta missfall men det är inte alltid så ändå. 

Håller tummarna för dig och er och att det går bra Hjärta

• Arc78

Hej varit med om båda så vet inte om jag skall ge dig falska förhoppningar. 

Men har ett exempel på det det verkar gå bra trots blödningar.
       Fredagkväll en märklig flyttning som verkligen luktade som fostervatten. På lördagkväll var kvällströttheten borta för första gången på flera veckor. På söndag kraftig mensvärk värst på ena sidan. Varade i tre dygn. På torsdagen kom en brunflyttning med klumpar kommande veckorna även  färskt blod men mindre mängder. Smärtan försvann men graviditetssymptomen tonade också bort som ömmande bröst och trötthet. I princip allt försvann.
     Vi var båda övertygade om tyst  missfall. var så ledsen läste allt jag kunde  hitta  om missfall första dagarna. Kunde inte ens sova. Sedan var vi så övertygade att det var missfall att vi helt slutade prata om det.  Tog bort alla appar och ville inte ens tänka på det. Vi bara väntade på den stora blödningen. Efter 6 veckor tog vi ett test och det var ett väldigt starkt plus. Så vi gjorde ett l ultraljud.

Där var en helt normal bebis!! Vi  hade knappt vågat titta. Så ja det kan blöda och ser ut som missfall fast det inte är det. Beror antagligen var blodet kommer ifrån?
    men detta  är det enda  gången jag varit med om något liknande?

Svar på tråden Blödning under graviditet