• Anonym (Tjejen)

Han gjorde slut igår

Jag har en fundering. min sambo sen en månad tillbaka sa igår att han inte känner sig helt hundra på våran relation och framtid. Efter mycket prat kom han fram till att det kanske skulle vara bäst att avsluta relationen eftersom även om han skulle bli säker igen efter tiden så finns det en risk att han inte blir det och då är det mer rättvist för mig att lämna i tid.

Det gick några timmar och sen började vi prata igen. Han började känna sig osäker efter vi hade flyttat ihop då vårat förhållande började kännas mer som en "vardag". Kanske är det bättre att försöka mer? Sen vi flyttat ihop gör vi inte mycket förutom att sitta i soffan och se på film och vårat sexliv har nästan försvunnit, ingen spänning och absolut inta samma känsla att man bara vill slänga sig över varandra för att attraktionen är så stark.

Tror vi att det är ett bra val att fortsätta försöka men att kanske jobba mer på att göra spännande saker så förhållandet tar gnista igen? I min synvinkel kanske det är bäst att börja göra saker som inte gör att vi bara är vardag för varandra, bara för att det är en tisdag och man är trött efter jobbet kan man gå ut en pickning eller vad som helst. Isåfall, har ni några tips på hur vi ska hitta tillbaka till det vi en gång  var?

Jag är super tacksam till alla tips jag kan få. älskar honom så mycket så jag spricker men det funkar inte om bara en kämpar heller trots att jag varit dålig på den fronten på senaste... 

• Svar på tråden Han gjorde slut igår
  • NinniQX

Så han har känt det ett bra tag och ändå inte gjort något åt det? Inget förändras för man håller det inne och är missnöjd. Man är ju 2 st i ett förhållande och man måste prata med varandra. 

• Anonym (xxx)

Hur länge har ni varit tillsammans innan ni flyttade ihop?

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (xxx) skrev 2025-05-06 10:36:12 följande:

Hur länge har ni varit tillsammans innan ni flyttade ihop?

Ett år och 7 månader, sen gör han denna bedömning på mindre än en månad. det är skrämmande
  • Anonym (Pelle)

Jag blir lite nyfiken på förväntningarna?
    Det är klart att saker kan tappa i spänning när man är mer runt varandra hela tiden. Och liksom "har tillgång till" varandra.
    Men det beror väl också på hur man jobbar, hur dagarna och kvällarna ser ut.
    Man behöver inte hänga ihop som piff och puff bara för att man bor ihop utan man kanske jobbar olika tider, någon tränar direkt efter jobbet medan den andra drar iväg efter att man ätit tillsammans  (eller inte).
    Efter ett tag brukar man se när man liksom sammanstrålar hemma  och när man är på annan plats.
    Men det är klart att om det skaver redan efter en månad så ...

• Anonym (kört)
    Anonym (Tjejen) skrev 2025-05-06 10:10:04 följande:
    Han gjorde slut igår

Jag har en fundering. min sambo sen en månad tillbaka sa igår att han inte känner sig helt hundra på våran relation och framtid. Efter mycket prat kom han fram till att det kanske skulle vara bäst att avsluta relationen eftersom även om han skulle bli säker igen efter tiden så finns det en risk att han inte blir det och då är det mer rättvist för mig att lämna i tid.

Det gick några timmar och sen började vi prata igen. Han började känna sig osäker efter vi hade flyttat ihop då vårat förhållande började kännas mer som en "vardag". Kanske är det bättre att försöka mer? Sen vi flyttat ihop gör vi inte mycket förutom att sitta i soffan och se på film och vårat sexliv har nästan försvunnit, ingen spänning och absolut inta samma känsla att man bara vill slänga sig över varandra för att attraktionen är så stark.

Tror vi att det är ett bra val att fortsätta försöka men att kanske jobba mer på att göra spännande saker så förhållandet tar gnista igen? I min synvinkel kanske det är bäst att börja göra saker som inte gör att vi bara är vardag för varandra, bara för att det är en tisdag och man är trött efter jobbet kan man gå ut en pickning eller vad som helst. Isåfall, har ni några tips på hur vi ska hitta tillbaka till det vi en gång  var?

Jag är super tacksam till alla tips jag kan få. älskar honom så mycket så jag spricker men det funkar inte om bara en kämpar heller trots att jag varit dålig på den fronten på senaste... 

Om attraktionen och sexlivet försvann efter bara en månads samboskap så är det nog rätt kört för er del. Om man måste jobba på att ha gnista så tidigt i relationen så är det inte mycket att bygga på. 
  • Lynx123

Om ni båda vill rädda relationen så är nog särboskap den enda vägen. Sedan handlar det också om vad ni båda för för att ha det kul tillsammans.

• Anonym (Ebbot Lindberg)

Efter 1 år tillsammans borde ni rimligen fortfarande vilja slita av varandra kläderna och vilja göra allt möjligt ihop utom att se tv ...

Det låter oroväckande att sexet upphörde redan innan ni flyttade ihop. 

Har ni inga intressen eller hobbys? Inga kompisar?  Det är också viktigt att fortsätta ha ett spännande liv både tillsammans men också var för sig så man behåller spänningen, glöden och längtan.  Då finns det alltid saker att prata om också. 

Att vara nyblivna sambos brukar också tända en gnista tillsammans då man gemensamt fixar, möblerar, handlar och donar med det gemensamma hemmet . 

Ärligt talat så känns det som båda ni har ett totalt ointresse för varandra och ert gemensamma liv.  Vill ni ens vara sambos? 

Vad hade ni för tankar om att flytta ihop?  Skulle det vara att rädda ett haltande förhållande eller har ni kanske inte ens tänkt något utan mest bara gjort saker utan att riktigt vilja det?

• Anonym (men)

Jag tror att det har blivit en dipp pga kanske orimliga förväntningar. Har ni varit sambo innan med någon annan eller är det första gången?

Jag har varit sambo (och bott i kollektiv osv) men det hade knappt min nuvarande varit. Han tyckte också att det kändes weird efter någon månad. Det VAR weird då, kan jag se nu när jag tittar tillbaks. MEn vi höll ut, kommunicerade, och hittade en fin rytm. Nu blir man sådär pirrigt glad VARENDA dag när man kommer hem för att man ska få träffa varandra, och vi sliter av oss kläderna igen när det finns tillfälle :)

Vad ger han för anledning till att vilja ge upp en nästan två år relation pga lite trist vardag en månad? 

• Anonym (men)
    Anonym (Ebbot Lindberg) skrev 2025-05-06 11:17:04 följande:

Efter 1 år tillsammans borde ni rimligen fortfarande vilja slita av varandra kläderna och vilja göra allt möjligt ihop utom att se tv ...

Det låter oroväckande att sexet upphörde redan innan ni flyttade ihop. 

Har ni inga intressen eller hobbys? Inga kompisar?  Det är också viktigt att fortsätta ha ett spännande liv både tillsammans men också var för sig så man behåller spänningen, glöden och längtan.  Då finns det alltid saker att prata om också. 

Att vara nyblivna sambos brukar också tända en gnista tillsammans då man gemensamt fixar, möblerar, handlar och donar med det gemensamma hemmet . 

Ärligt talat så känns det som båda ni har ett totalt ointresse för varandra och ert gemensamma liv.  Vill ni ens vara sambos? 

Vad hade ni för tankar om att flytta ihop?  Skulle det vara att rädda ett haltande förhållande eller har ni kanske inte ens tänkt något utan mest bara gjort saker utan att riktigt vilja det?

Alltså, ja för vissa är det såhär, men verkligen inte för alla. Få inte panik om det inte ser ut såhär för dig, TS, eller nån annan som läser - det finns många rätt sätt att vara sambo på. 
  • Anonym (Skift)

Beroende på hur man är som person så kan det vara så att man behöver vara lite ifrån varandra även som sambos. Jobbar man samma tider och ses efter jobbet var dag utan att det händer annat att tex någon åker iväg på annat efter jobbet etc så tror jag tyvärr att förhållanden kan bli lidande.

Skulle inte själv bli sambo med någon med samma jobbtider och samma visa dag ut och dag in. Då är jag hellre särbo. Som tur är så är min kille den som åker iväg på saker och grejar efter jobbet och jag jobbar skift så vi sitter inte ihop som klister. Vi är särbo just nu. 

Svar på tråden Han gjorde slut igår