Bilsemester Köpenhamn-Luleå med barn+hundar, tips?
Snart är jag hemma igen! Nu med man, barn och hundar.
Vi har nu bestämt oss för att bila från Köpenhamn till Luleå och jag funderar på vad som kan vara bra avstickare/semesternöjen på vägen. Så vi inte bara kör på tre dagar längsmed kusten eller något. Vi har hela juni och juli på oss, fram till skolstart i augusti i princip. Vi vill väl ha några dagar att landa i vårt nya hem. Barnen är 5, 8 och 12 år gamla.
Vi är väl kanske mer intresserade av natur och kultur än nöjesfält, även om jag tänker att Liseberg/Gröna Lund nog måste med på listan, bara för att. Jag har själv aldrig besökt någotdera, faktiskt, trots att jag besökt Göteborg en gång förut och bott två år i Stockholm.
Jag har också en halv tanke att vi parkerar bilen i Stockholm och ta en kryssning till Muminvärlden med de små, och en av oss stannar i Stockholm med den stora och hundarna? Och sen byta av så stora också får en kryssning, men är inte så intresserad av Mumin och kan faktiskt tycka att sån "levande parkteater" är ganska pinsamt. Jag skulle säga att det hör väl till åldern om hon inte alltid hade ogillat det.
I alla fall, ge mig gärna tips och förslag!