• RainbowFamilyDreams

För tidig ägglossning vid IVF?!

Hej! Gjorde VUL idag och hade flera äggblåsor på gång. Den största 19 mm. Stimulerat med Gonal F i 8 dagar. Det är onsdag idag: ÄP är planerat till måndag. 

Jag är så rädd att äggen lossar för tidigt.. men de försökte dämpa min oro..

tror nämligen att min förra insemination misslyckades pga jag ägglossade för tidigt. Men nu har jag ju också fyremadelen som ska bromsa.. 

kan äggen släppa i olika ordning eller släpper de samtidigt? glömde nämligen fråga detta. 

Någon som har erfarenheter?:) man får ju lita på vården!

• Svar på tråden För tidig ägglossning vid IVF?!
  • RainbowFamilyDreams

Puffar? ingen som har erfarenhet?
    inte haft ägglossningsflytningar nu sedan igår morgon :(. Ont i brösten idag... ÄP på måndag.
    Kliniken säger att om jag bara följer schemat ska allt gå bra... problemet är den förbaskade HELGEN igen, som sist även ställde till det med min insemination försök 2.. åh, finns inte mycket att göra bara hålla tummarna att min magkänsla har FEL :(.

RainbowFamilyDreams skrev 2025-05-07 13:12:37 följande:
    För tidig ägglossning vid IVF?!

Hej! Gjorde VUL idag och hade flera äggblåsor på gång. Den största 19 mm. Stimulerat med Gonal F i 8 dagar. Det är onsdag idag: ÄP är planerat till måndag. 

Jag är så rädd att äggen lossar för tidigt.. men de försökte dämpa min oro..

tror nämligen att min förra insemination misslyckades pga jag ägglossade för tidigt. Men nu har jag ju också fyremadelen som ska bromsa.. 

kan äggen släppa i olika ordning eller släpper de samtidigt? glömde nämligen fråga detta. 

Någon som har erfarenheter?:) man får ju lita på vården!

Svar på tråden För tidig ägglossning vid IVF?!