Älskar min mamma men..
Hon är världens bästa mamma. Min stora trygghet när jag var barn. Är en vuxen man nu. Hon är glad, varm, hjärtlig och gillar att baka och plantera blommor. En riktigt klassisk bullbakar-mamma. Jag skulle göra allt för henne.
Problemet är att jag nu inte har nån motivation att prata nåt värst med henne, eller vara glad och trevlig som jag ju kan va mot mina vänner. Jag svarar bara ja, nä, mm osv när hon ställer frågor. Hon ställer liksom inga roliga frågor eller vill prata om nåt mer specifikt ämne förutom väder, går bilen bra osv.. Om jag försöker prata om nåt kul så förstår hon inte.
Jag mår så jävla dåligt ibland efter vi har umgåtts att jag kraschar i sängen å somnar. Jag får så dåligt samvete över mitt beteende mot henne. Jag har ingen lust att prata om vardagsgrejer ni vet: Jobb, väder, va dyrt det är på ica osv. Det gäller med alla. Vill hellre prata om nåt intressant. Det är helt Ok att prata om sånt ibland eller med nya bekantskaper.
Önskar jag blev glad när hon ringde och hade ett genuint samtal. Nu suckar jag bara lite och berättar att jag mår bra och det där vanliga. Att hon är 70+ förvärrar det hela också eftersom det är så jobbigt att se henne åldras.
Hon frågar varför jag är så nedstämd men jag kan liksom inte säga som det är. Tror inte hon kommer förstå eller bli väldigt ledsen.
Känner ni vuxna liknande till era mödrar?
Detta gäller speciellt om jag faktiskt Är nedstämd i allmänhet. Om jag har en svacka i välmåendet. Om jag är på bra humör och är glad när vi ses så funkar det bättre. Då har jag liksom orken att driva samtalet och förklara när hon inte förstår va de nu kan va. Men just nu mår jag väl inge vidare eg. Så det kanske är lika mycket mitt "fel". Varför jag mår sisådär vet jag och det behöver jag inte ta upp i denna tråd.