• Anonym (Reft)

Tänder tjejer mer på längre män?

Hej! 

Tänder tjejer mer på längre män rent sexuellt? Är en man på 185-195 som är välbyggd per automatik mer attraktiv vid första anblick kontra en kortare man?

• Svar på tråden Tänder tjejer mer på längre män?
  • Anonym (Jag)

Nej inte per automatik. Men långa män är oftast att föredra.

• Anonym (Linn)

För mig har det aldrig spelat någon roll. Jag är själv kort, 157 cm och de killarna jag varit tillsammans med har varit allt mellan 160-205 cm. Min man är 196.

• Anonym (Hm)

Nej, barnets far är jämlång med mig 1,66

Maken som jag är gift med sen länge är 1,78

Längden har ingen betydelse, det intressanta sitter mellan öronen.

• Anonym (hmm)

Nej det gör dom inte. De tänder på att de lyckas få uppmärksamhet från en längre man då deras mest accepterade "standard" preferens bland det sociala kacklandet är att de ska ha långa män. Men sanningen är att de som faktiskt tänder på längre män lutar åt ett mer narcissistiskt håll.

• Anonym (Hoa)

Som med det mesta annat är det individuellt. Några få bryr sig jättemycket om utseende, men de flesta lägger inte mest vikt vid det.

De män jag har attraherats av har sett väldigt olika ut, korta och långa, tjocka och smala, flintis och långhåriga, ljus och mörk hud. En av dem var görsnygg (men inte särskilt lång), en inte särskilt snygg alls, övriga väldigt medel. Det är deras personlighet som jag har fallit för, inte utseendet. 

• Anonym (Ella)

Inte nödvändigtvis. Jag själv är 158 cm lång och jag har lite svårt att se skillnaden mellan en 180 cm lång och en 195 cm lång man på nära håll, det enda jag vet är att de är så långa att de måste stå dubbelvikta för att kunna krama mig 😂

Jag ska inte påstå att jag tycker att långa män är oattraktiva, men jag har alltid dragits till killar omkring 170 cm plus/minus några centimeter. Det är inget aktivt val jag gjort utan något som skett undermedvetet. Men jag har dejtat killar över 180 cm också. För mig och för de allra flesta av kvinnorna i min bekantskapskrets är längden inte så himla viktigt, det är i såna fall de längre kvinnorna som säger att de skulle känna sig stora och klumpiga med en kortare man vid sin sida. Jag har lite svårt att tänka mig hur det skulle vara att ha en kortare man med tanke på att få män är kortare än jag, och de killar som anses vara korta ändå kan vara en decimeter längre än jag.

• Anonym (Lk)

det är väldigt vanligt, absolut. Jag är 190 och har aldrig träffat nån tjej där det varit min längd som gjort att jag som kille blivit bortvald :) men jag tror gränsen går vid max 195. Sen blir det mest udda. Killar runt 183-185 har nog inte heller några problem med längden. Men under 180 och framför allt under 175, där blir det ett problem för killarna. Det ser konstigt ut när tjejen är längre än mannen.

• Anonym (Nope)

Nej, jag tänder inte på en man bara för att han är lång. Det är sällan också det första jag lägger märke till när jag ser någon jag gillar. 

Utstrålning, trygghet i att veta vem man är, stolthet i sig själv. DET är saker som hör en man intressant vid första ögonkastet. 

• Anonym (2016)
    Anonym (Ella) skrev 2025-05-08 09:53:22 följande:

Inte nödvändigtvis. Jag själv är 158 cm lång och jag har lite svårt att se skillnaden mellan en 180 cm lång och en 195 cm lång man på nära håll, det enda jag vet är att de är så långa att de måste stå dubbelvikta för att kunna krama mig 😂

Jag ska inte påstå att jag tycker att långa män är oattraktiva, men jag har alltid dragits till killar omkring 170 cm plus/minus några centimeter. Det är inget aktivt val jag gjort utan något som skett undermedvetet. Men jag har dejtat killar över 180 cm också. För mig och för de allra flesta av kvinnorna i min bekantskapskrets är längden inte så himla viktigt, det är i såna fall de längre kvinnorna som säger att de skulle känna sig stora och klumpiga med en kortare man vid sin sida. Jag har lite svårt att tänka mig hur det skulle vara att ha en kortare man med tanke på att få män är kortare än jag, och de killar som anses vara korta ändå kan vara en decimeter längre än jag.

Låter väldigt bekvämt att nästan alla killar är längre. Massor att välja emellan då :) 
  • Anonym (170)
    Anonym (Lk) skrev 2025-05-08 10:05:26 följande:

det är väldigt vanligt, absolut. Jag är 190 och har aldrig träffat nån tjej där det varit min längd som gjort att jag som kille blivit bortvald :) men jag tror gränsen går vid max 195. Sen blir det mest udda. Killar runt 183-185 har nog inte heller några problem med längden. Men under 180 och framför allt under 175, där blir det ett problem för killarna. Det ser konstigt ut när tjejen är längre än mannen.

Varför ser det konstigt ut? 
Svar på tråden Tänder tjejer mer på längre män?