• Anonym (Hon)

Någon som blöder av mjölk?

Som rubriken lyder. Jag har under nästan två års tid blödit från ändtarmen utan att de förstått varför, och kunde inte se något mönster. Men av slump gjorde jag kopplingen till mjölken. Slutade med den och blödningarna försvann. Provat mjölk i låg dos två gånger sen dess och båda gångerna kom blödningen tillbaka.

Finns det någon annan här som reagerar så? Av allt jag läst är det ovanligt att vuxna reagerar så på mjölkallergi.

• Svar på tråden Någon som blöder av mjölk?
  • Anonym (allergiker deluxe)

Har man en rejäl allergi som mobiliserar immunförsvaret i tarmen så kan det göra stor skada.

När min veteallergi (ja, inte glutenintolerans, veteallergi) startade fick jag nässelutslag på hela kroppen ända in i hörselgångarna och även om jag inte blödde från tarmen så gick den sönder- jag rasade i vikt även om jag åt grädde och nougat och glass varje vecka förutom all mat och fick sluta träna för att ens kunna stabilisera min vikt.

Det tog mig 5 v att utesluta allt med vete ner till noll PPM och 2 månader till innan kroppen släppte sitt hyperirriterade tillstånd och jag kunde ta upp näring normalt igen.

Var glad att du har hittat din allergi- det är ju mycket bättre för kroppen och ens energinivå att inte provocera den hela tiden.

Svar på tråden Någon som blöder av mjölk?