• Anonym (Lycka_i_livet)

Män som behöver kvinnor i sina liv för att kunna "leva".

Det flödar över av dem på datingapparna. Män som tror att den största lycka man kan få i livet är att bli tillsammans med en kvinna eller bara få ett ligg. Män som saknar intressen, ofta också jobb, som inte kan konversera med än med korta meningar, "Hej, vad görs?" "Kåt"? "Lust att träffas"? osv. Män som dessutom försöker med kvinnor som är 10-poängare när de själva är oattraktiva och ibland motbjudande. Varför är så många män så beroende av att ha en kvinna i sina liv eller få ligg för att känna sig som "värdiga" människor eller känna att de lever? Och varför är dessa män så ovilliga att anstränga sig för att öka sitt attraktionsvärde på relationsmarknaden? Jag menar, vill man något väldigt mycket, då är min tanke att man gör allt för att lyckas med sitt mål.

Den som verkligen vill ha ett visst jobb, utbildar sig och gör det som står i hens makt för att kunna få drömjobbet. Likadant funkar det vid dating. Jag frågar därför er män här, varför har just DU ett så starkt behov av att träffa en kvinna och vad gör du för att uppnå det?

• Svar på tråden Män som behöver kvinnor i sina liv för att kunna "leva".
  • Anonym (Se)

Tror att män som resonerar på det sättet vill ha någon som tar hand om dom. De är därför passiva. (För att sen blir arga och bittra då de känner ett berättigande att bli omhändertagen av en kvinna. Ingen kvinna vill naturligtvis ta i dom med tång.)

• Tecum

Men den största lyckan i livet ÄR ju att ha någon man älskar och bli älskad av, någon att tala med, göra saker tillsamman, få närhet och intimitet och kanske blida familj. Kvinnor säger ju att barn är den största lyckan i livet, så kan män också känna. Men då krävs det en kvinna...

Så det hade varit mycket konstigare om de INTE sagt det (och bekymmersamt för kvinnor som vill leva i en relation och ha en närvarande pappa till sina barn) Så där förstår jag inte dig.
    Däremot har du rätt i att de borde göra allt för att uppnå målet, sköta sig, göra sig attraktiva, uppträda vänligt och engagerat osv. Ingen har sagt att livet är lätt, man måste kämpa för det man vill ha.

Sen är många män obekväma med att uttrycka sig i skrift, det är en förklaring till de taffliga svaren och summariska profilerna.

• Anonym (Gammal kvinna hänger inte med)

Det är väl kanske att de inte känner ett uttryckligt behov av en kvinna men det är enklare och kytum att överdriva på nätet. De är väl uttråkade eller oerfarna och vet inte vad de ska säga. Varför förväntas alltid mannen vara mer erfaren och smart än kvinnan? Det är dessutom ganska enkelt att skicka ett sånt meddelande och invänta reaktionen.

Om meddelandet som kommer till dig är "Lust att träffas?", det säger faktiskt ingenting om personen som skrev det. Eller vad är dina tolkning av detta? Att mannen är desperat efter dig?

• Anonym (Gammal kvinna hänger inte med)

Inget dåligt mot dig i min signatur, jag menar att jag är den gamla kvinnan som inte hänger med i ditt resonemang men jag vill gärna förstå mer vad du menar.

• Anonym (.)

För mig är det oerhört viktigt. Det är roligt att prata med sin partner. Spela spel. Höra hur hon har haft det. Alla historier om kollegor, extrapris eller vad det nu kan vara.
    Se, känna, höra. Allt.

Har aldrig varit utan en kvinna sen jag blev vuxen. Klart i yngre dagar fanns det väl perioder utan sex (som mest någon månad) då man letade efter en ny partner (men man träffade ju tjejer, pratade, skrattade etc så det var ju spännande).

Det är klart att man prioriterar det som är viktigt. Så ja en anledning till att ha ett bra jobb med massa ledighet är ju för att kunna vara med frun. Skaffade ett hus för att kunna gifta mig och få barn (utan lån så man kunde vara mycket ledig). 

Visst har hemmet ett stort värde i sig. Likaså jobbet. Även aktierna. Träning. Men det är klart man förstår att mycket av det man skaffat sig är för att ha kul med partnern. Det är ju ett samspel och varför vara utan något? 

Men jag begriper ju att alla egenskaperna, kroppen, tillgångarna etc gör att man blir väldigt attraktiv för partnern. 

• Anonym (tsutsu)

Kanske bör se vilken största gruppen inom dessa dating appar är, är dom inte introverter med begränsad social kontakt under uppväxt, men kan se att de kryllar av sambo/ gifta män som smyger bakom deras partners rygg..
    Sen ska vi inte prata om att "män som jagar 10 poängare" är inte ett ensidigt fenomen, finns även åt motsatta hållet.

Männen kanske inte gillar att ränna på krogen varje kväll, och bara vill ha ett fridfullt liv och skaffa en familj.. Behöver det vara svårare?

• Anonym (MMannen)
    Anonym (Lycka_i_livet) skrev 2025-05-08 18:52:11 följande:
    Män som behöver kvinnor i sina liv för att kunna "leva".

Det flödar över av dem på datingapparna. Män som tror att den största lycka man kan få i livet är att bli tillsammans med en kvinna eller bara få ett ligg. Män som saknar intressen, ofta också jobb, som inte kan konversera med än med korta meningar, "Hej, vad görs?" "Kåt"? "Lust att träffas"? osv. Män som dessutom försöker med kvinnor som är 10-poängare när de själva är oattraktiva och ibland motbjudande. Varför är så många män så beroende av att ha en kvinna i sina liv eller få ligg för att känna sig som "värdiga" människor eller känna att de lever? Och varför är dessa män så ovilliga att anstränga sig för att öka sitt attraktionsvärde på relationsmarknaden? Jag menar, vill man något väldigt mycket, då är min tanke att man gör allt för att lyckas med sitt mål.

Den som verkligen vill ha ett visst jobb, utbildar sig och gör det som står i hens makt för att kunna få drömjobbet. Likadant funkar det vid dating. Jag frågar därför er män här, varför har just DU ett så starkt behov av att träffa en kvinna och vad gör du för att uppnå det?

Det är rätt mänskligt att vilja ta den enkla vägen med liten ansträngning.
  • Anonym (Lycka_i_livet)
    Tecum skrev 2025-05-08 22:04:36 följande:

Men den största lyckan i livet ÄR ju att ha någon man älskar och bli älskad av, någon att tala med, göra saker tillsamman, få närhet och intimitet och kanske blida familj. Kvinnor säger ju att barn är den största lyckan i livet, så kan män också känna. Men då krävs det en kvinna...

Så det hade varit mycket konstigare om de INTE sagt det (och bekymmersamt för kvinnor som vill leva i en relation och ha en närvarande pappa till sina barn) Så där förstår jag inte dig.
    Däremot har du rätt i att de borde göra allt för att uppnå målet, sköta sig, göra sig attraktiva, uppträda vänligt och engagerat osv. Ingen har sagt att livet är lätt, man måste kämpa för det man vill ha.

Sen är många män obekväma med att uttrycka sig i skrift, det är en förklaring till de taffliga svaren och summariska profilerna.

Den största lyckan i livet blir vad du bestämmer dig för att den är. Om du begränsar dig till att kunna bli verkligt lycklig endast om du hittar en partner att älska och älskas av så kommer ju allt annat att bli sekundärt och mindre viktigt. Att ha en så begränsad syn på vad som kan göra en lycklig, leder ju till att du aldrig kan bli riktigt lycklig eller t.o.m. förblir olycklig så länge du inte hittar någon partner. Är det verkligen värt att kasta bort sitt liv på det viset? Är det inte bättre att lära sig uppskatta och njuta av det man har istället för att tro att lyckan ligger på ett enda ställe?
  • Anonym (Lycka_i_livet)
    Anonym (tsutsu) skrev 2025-05-09 04:20:12 följande:

Kanske bör se vilken största gruppen inom dessa dating appar är, är dom inte introverter med begränsad social kontakt under uppväxt, men kan se att de kryllar av sambo/ gifta män som smyger bakom deras partners rygg..
    Sen ska vi inte prata om att "män som jagar 10 poängare" är inte ett ensidigt fenomen, finns även åt motsatta hållet.

Männen kanske inte gillar att ränna på krogen varje kväll, och bara vill ha ett fridfullt liv och skaffa en familj.. Behöver det vara svårare?

Det kanske är män som är rädda för att gå ut och festa eller gå på krogen för att de tror att de ska åka på stryk, och då är det inga män att ha iallafall, om de inte har någon självbevarelsedrift.
  • Anonym (Lycka_i_livet)
    Anonym (Gammal kvinna hänger inte med) skrev 2025-05-08 22:30:04 följande:

Det är väl kanske att de inte känner ett uttryckligt behov av en kvinna men det är enklare och kytum att överdriva på nätet. De är väl uttråkade eller oerfarna och vet inte vad de ska säga. Varför förväntas alltid mannen vara mer erfaren och smart än kvinnan? Det är dessutom ganska enkelt att skicka ett sånt meddelande och invänta reaktionen.

Om meddelandet som kommer till dig är "Lust att träffas?", det säger faktiskt ingenting om personen som skrev det. Eller vad är dina tolkning av detta? Att mannen är desperat efter dig?

Jag menar bara att dessa män har en så uppenbart brist på fantasi och kreativitet. Att inte ens kunna presentera sig på ett vettigt sätt vittnar inte om en man som är den skarpaste kniven i lådan, det är därför män som kommer med dessa korta one-liners ofta blir dissade.
Svar på tråden Män som behöver kvinnor i sina liv för att kunna "leva".