• Anonym (leena)

Hur ofta byter ni lakan?

Hur ofta byter ni för det mesta alla lakan i sängen?
    I bästa fall byter jag var 14:e dag, ibland en gång månad.
    Örngott byter jag alltid en gång per vecka

• Svar på tråden Hur ofta byter ni lakan?
  • Anonym (Klart)

Varann vecka. Är ensamstående utan barn. 

• Fjäril kär

Varannan vecka eller vid behov.  Så det kan bli både oftare och gå längre tid beroende på om man är sjuk, blöder ner vid mens,  fläckar vid sex eller är bortrest och kommer hem och sover en tredje vecka i samma lakan....

• Mayjel

Tror att det sker ca en gång i veckan eller kanske tio dagar. Har sidenöverdrag på min kudde och tyvärr så blir detta snabbt ganska ofräscht. 

• Anonym

Oftast varannan vecka, någon gång efter en vecka om vi haft ovanligt mycket sex.
    Örngott byts oftare, det är känslan av fräschhet som styr.

• Anonym (Lia)

Varannan vecka fast ibland blir oftare när jag har mens 

• Anonym (Em)

Har ingen bestämd rutin utan byter när det känns ofräscht. Brukar bli en gång i veckan ungefär. 

• Anonym (oj)

Här är det en gång i månaden, kanske till och men en gång på 6 veckor till 2 månader då och då. Vad ofta folk byter!!

Jag tycker dock en gång i månaden är rimligt. 

• Anonym (Becca)

Har ingen rutin, en gång i månaden kanske eller lite längre. Nåt oftare om man har varit sjuk och svettats mycket. 

• Anonym (Matte)

Går efter behov. Brukar bli en gång i veckan, ibland lite längre. Lite beroende på så kan jag byta örngott och underlakan en gång mellan. Men så är vi en stor familj med hund, katt och barn som kommer och ska vältra sig i sängen och tar med sig diverse smuts. 

• Auriela

En eller två gånger i veckan byter jag. Man känner när det inte känns riktigt skönt längre att lägga sig. Vi duschar alltid på kvällen, så vi borde inte vara smutsiga i sängen direkt, men det blir ändå inte lika skönt att ligga i alltför välanvända lakan liksom. 

När jag gick i gymnasiet hade jag en kompis vars familj bytte alla lakan varje dag! Familjen hade tre-fyra barn. Vad mycket tvätt!!! Undrar om han fortsatte
    med det när han flyttade hemifrån sen?

• Anonym (Varje vecka)

Varje vecka allt annat är 🤢

• Anonym (Bell)

Varje vecka vanligtvis, men ibland blir det två veckor.

Svar på tråden Hur ofta byter ni lakan?