Ni som genomgått stora operationer
Hur många fick ni välja att de skulle ringa och meddela efteråt? Jag får bara välja en och tvingas välja mellan barnens pappa och min partner, och även då lämnas mina föräldrar utanför...
Hur många fick ni välja att de skulle ringa och meddela efteråt? Jag får bara välja en och tvingas välja mellan barnens pappa och min partner, och även då lämnas mina föräldrar utanför...
Det är en man får välja.
En, känns ganska självklart och förståeligt. Den du väljer får ju sedan ansvara för att meddela vidare.
Du har nicket ledsen och verkar se det som något slags straff, varför känner du så?
En räcker väl? Personalen har lite annat att göra än att ringa rundor. Du väljer en. I förväg har du gjort upp med dina anhöriga om vem som ska ringa till nästa.
Det är väl ganska självklart att de bara väljer att ha en kontaktperson.
Exet kommer skita totalt i att höra av sig till någon annan, men barnen ska heller inte behöva få veta hur det gått från någon annan. De tror att jag inte lär vara i skick att själv höra av mig förrän tidigast en dygn efteråt, så övriga kommer ju få gå och vänta jättelänge.
Kan inte din partner berätta för barnens pappa?
Exet kommer skita totalt i att höra av sig till någon annan, men barnen ska heller inte behöva få veta hur det gått från någon annan. De tror att jag inte lär vara i skick att själv höra av mig förrän tidigast en dygn efteråt, så övriga kommer ju få gå och vänta jättelänge.
Du får välja den som du tror är böst på att föra informationen vidare till de andra. Kommet ditt ex inte svara om din partner eller förälder ringer? Om de skickar sms?
Din partner och dina föräldrar kan väl ha kontakt?
Välj en nära vän eller en förälder som sedan kan ringa vidare.
Be dem ringa dina föräldrar. Dina föräldrar kan i sin tur kontakta både ditt ex och din partner.
Att någon annan än barnen ska informeras först kommer inte på tal, de skulle känna sig väldigt svikna om de inte är min nr 1.
Vet inte alls hur jag ska få ihop det, hade hoppats på att de kunde kontakta två åtminstone...
Stor deja vu här.
Att någon annan än barnen ska informeras först kommer inte på tal, de skulle känna sig väldigt svikna om de inte är min nr 1.
Vet inte alls hur jag ska få ihop det, hade hoppats på att de kunde kontakta två åtminstone...
Stor deja vu här.