• Anonym (Oerfaren)

Buksvåger/buksvägerska

Jag har själv ett väldigt lågt antal personer som jag legat med, och endast en i längre relation. Jag träffade min fru när hon var 15 och jag 18, så hon har inte heller legat med så många fler. Dessutom så känner vi inte någon av de övriga vi sexat med. Så 0 personer på mitt och frugans erfarenheter. Men man är ju lite nyfiken på hur det ser ut i stugorna, har ni män buksvågrar ni känner till? Och ni kvinnor, har ni buksvägerskor som ni känner? Kommentera gärna om ni vet hur många, vilka de är o.s.v

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Buksvåger/buksvägerska
  • Anonym (Mimmi)

Min man har också ett lågt antal, för länge sedan. Jag vet förnamnet på en men har ingen aning om vem hon är.

Jag har (vuxna) barn så min man vet ju vem som är far. Men det var också länge sedan. Fler känner han inte till. Har också ett lågt antal.

Jag skulle inte heller vilja veta.

• Fjäril kär

När man kommer upp lite i åldern och har delat samma stora  bekantskapskrets i 20+ år är det oundvikligt och ofrånkomligt att flera skilsmässor sker och  nån dejtar någon som också dejtat mig eller mitt ex   Och verkligen ingenting som någon bryr sig om.  
    Vi är alla mellan ish50 och 65+ så det där med svartsjuka etc har vi alla vuxit ifrån . 
     Visst kan vi skoja ibland om att "jaha du dejtar X.. Han är bra " med ett lite flin och blinkning.. 

• Anonym (Mimmi)
    Fjäril kär skrev 2025-05-11 11:01:11 följande:

När man kommer upp lite i åldern och har delat samma stora  bekantskapskrets i 20+ år är det oundvikligt och ofrånkomligt att flera skilsmässor sker och  nån dejtar någon som också dejtat mig eller mitt ex   Och verkligen ingenting som någon bryr sig om.  
    Vi är alla mellan ish50 och 65+ så det där med svartsjuka etc har vi alla vuxit ifrån . 
     Visst kan vi skoja ibland om att "jaha du dejtar X.. Han är bra " med ett lite flin och blinkning.. 

Nej du, svartsjuka växer inte alla ifrån.
    Plågsamt medveten om en person som närmar sig 60 som är så svartsjuk att partnern knappt ens kan åka och handla själv.

Själv har svartsjuka aldrig legat mig för, varken nu vid snart 60 års ålder eller tidigare i livet.
  • Anonym (Bukis)

Är buksvåger med två av mina bästa kompisar! Dock var jag först!

• Hanonymt
    Anonym (Bukis) skrev 2025-05-11 13:10:49 följande:

Är buksvåger med två av mina bästa kompisar! Dock var jag först

Fick du en tjuga av dina polare? Så gjorde vi... 

Sen har man bukisar som man håller lite hemligt.

• Anonym (Hennes njutning)

Jag har träffat min frus X som hon hade ett längre förhållande med,  hon hade en tillfällig relation innan mig men honom träffade jag aldrig. Jag kände ingen svartsjuka till någon av dem. Nu efter drygt 25 år vore det spännande om jag fick några fler buksvågrar, men hon måste fråga om lov först!

• Anonym (norrmannen)

Är buksvåger med min kompis pappa, men det v et han inte.... hehe    {#emotions_dlg.djavulsk}

• Anonym (buksvåger)

Har två som jag känner till och fortfarande umgås med. Den ene vet dock inte om att jag hans numera fru långt innan dom träffades hade en fling.

Den andre kan vi skämta om det. Han tog dock åt sig när jag konstaterade att han var umgängets slampa. Jag var först tillsammans med en tjej i gymnasiet i en kvart typ, absolut inget hände, sen blev jag tillsammans med en klasspolare till henne och var tillsammans i rätt många år. Under den tiden var han tillsammans oxå en kort stund med den första, har ingen aning om de hade sex. Hursomhelst så dumpade jag nr2 efter nått år och han blev tillsammans och tom förlovad med henne nått år senare efter jag hade lämnat henne. Så med henne är vi buksvågrar, sen när han dumpade henne för tjej nr1s lillasyster så hade jag och nr2 en rebound när hon var nere och saknade... Hursomhelst, just för att han var med nr1s lillasyster så blev han omnämd som kompisgängets slampa :D

• Anonym (olika barn)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-05-11 11:09:03 följande:
    Nej du, svartsjuka växer inte alla ifrån.
    Plågsamt medveten om en person som närmar sig 60 som är så svartsjuk att partnern knappt ens kan åka och handla själv.

Själv har svartsjuka aldrig legat mig för, varken nu vid snart 60 års ålder eller tidigare i livet.
    Fjäril skriver ju "har VI alla vuxit ifrån"= hennes gäng. Så hon påstår inte att alla växer ifrån det, bara att hennes umgänge gjort det.

Och mitt gäng likadant. Jag har som mest haft tre av min mans ex och två av mina på samma fest när vi var studenter. Vi var ett stort gäng på ca 60 personer som trivdes ihop och hade gemensamma aktiviteter kors och tvärs så det blev en del korsningar av det.

Inget problem att umgås bara det hade gått nåt år eller så efter breakup.
  • Anonym (Kaj)

Hennes ex, föga förvånande. Jag känner till några till, men jag har inte träffat dem eller vet hur de ser ut.

Löjligt nog kan jag känna svartsjuka mot dem som varit intima med henne före mig, men jag sjasar bort såna tankar.

• Anonym (Man)

Jag känner två av mina buksvågrar.

• Stefan Höglund

Jag är buksvåger med min chef fast han vet inte det då detta skedde då han va bortrest och jag träffade hans fru på en krog 

• Anonym (norrmannen)
    Anonym (norrmannen) skrev 2025-05-11 14:05:35 följande:

Är buksvåger med min kompis pappa, men det v et han inte.... hehe    {#emotions_dlg.djavulsk}

Ej heller hans son, får jag kanske lägga till.
  • PorterPelle

Som swingers har jag en hel del buksvågrar men den jag känner bäst är grannarna ett par hus bort som vi har sex med då och då. Grillkvällarna blir extra heta 

Svar på tråden Buksvåger/buksvägerska