• Anonym (Lotte)

Dejt uppdaterar profilbild på Tinder

Gick på en bra dejt förra veckan med en kille. Han skrev till mig (på appen, hade ej bytt nr) och frågade om jag ville ses igen.

Jag sa att jag gärna ses igen och vi har sktivit ganska mycket till varandra, mycket och långt. Senast skrev han att vi borde skulle kunna gå till en restaurang han nämnde.

Har aldrig varit med om att en intresserad kille inte ger mig sitt nummer/ber om mitt men kanske är vanligt efter bara en dejt?

En sak jag reagerade på är att han bytte profilbild på appen igår och är helt plötsligt inte lika sugen på att se längre. Jag förstår att vi bara varit på en dejt och inte är exklusiva men själv skulle jag inte byta bild/profiltext av respekt för den jag träffar, även om jag är öppen för att träffa fler i detta skede. Jag är 32 och killen är 30.

All inout välkomnas :)

Vad tycker/tror ni?

• Svar på tråden Dejt uppdaterar profilbild på Tinder
  • Anonym (K)

Jag kanske är dum i huvudet men varför skulle det vara fel att uppdatera sin Tinder innan man har kommit överens om exklusivitet? 

Vad gäller telefonnummer. Jag har gått på en del ?nitlotter? under åren och därför delar jag inte ut mitt nummer eller kontakt utanför Tinder innan jag känner mig helt säker. Har haft en del dejter som helt enkelt inte har accepterat när jag har sagt att ?det inte kändes rätt och inte vill ses mer? (och nej, jag brukar inte ligga med folk och blåsa av det hela efter).

Är snubbe btw.

• Anonym (Em)

Tycker att det låter som att han skriver med någon annan som fångar hand intresse. Att byta eller lägga till profilbilder är ett sätt att visa fler för någon som ber om fler bilder. Det behöver såklart inte vara så men i kombination med att han är mindre sugen på att ses igen så är det min gissning.

• Anonym (Em)

Angående telefonnummer så är det inget jag delade med mig av innan det blev mer seriöst. Var bara min nuvarande man och en till som fick det var inte efter första dejten. Går ju bra att kommunicera via appen så tycker inte att det är konstigt att inte byta nummer direkt.

• Anonym (Lotte)
    Anonym (Em) skrev 2025-05-12 12:40:41 följande:

Tycker att det låter som att han skriver med någon annan som fångar hand intresse. Att byta eller lägga till profilbilder är ett sätt att visa fler för någon som ber om fler bilder. Det behöver såklart inte vara så men i kombination med att han är mindre sugen på att ses igen så är det min gissning.

Då är väl det enklaste sättet att skicka bilderna direkt på appen vilket man enkelt kan göra? I alla fall om man vill göra det till en specifik person och inte allmänheten-
  • Anonym (Lotte)
    Anonym (Em) skrev 2025-05-12 12:47:07 följande:

Angående telefonnummer så är det inget jag delade med mig av innan det blev mer seriöst. Var bara min nuvarande man och en till som fick det var inte efter första dejten. Går ju bra att kommunicera via appen så tycker inte att det är konstigt att inte byta nummer direkt.

Ok :) Vad tror du om att byta bilder?
  • Anonym (Em)
    Anonym (Lotte) skrev 2025-05-12 12:56:24 följande:
    Då är väl det enklaste sättet att skicka bilderna direkt på appen vilket man enkelt kan göra? I alla fall om man vill göra det till en specifik person och inte allmänheten-
    Går det stt skicka bilder i meddelanden nu? Jag har inte använt tinder på snart två år men då gick det inte. Enda sätter var vis profilbilderna
  • Anonym (Lotte)
    Anonym (K) skrev 2025-05-12 12:39:42 följande:

Jag kanske är dum i huvudet men varför skulle det vara fel att uppdatera sin Tinder innan man har kommit överens om exklusivitet? 

Vad gäller telefonnummer. Jag har gått på en del ?nitlotter? under åren och därför delar jag inte ut mitt nummer eller kontakt utanför Tinder innan jag känner mig helt säker. Har haft en del dejter som helt enkelt inte har accepterat när jag har sagt att ?det inte kändes rätt och inte vill ses mer? (och nej, jag brukar inte ligga med folk och blåsa av det hela efter).

Är snubbe btw.

Ok tack för din input! Hur många dejter in brukar du byta nr med folk? jag är traditionell av mig och låter killen bestämma när nummer ska bytas. 
  • Anonym (Lotte)
    Anonym (Em) skrev 2025-05-12 12:58:27 följande:
    Går det stt skicka bilder i meddelanden nu? Jag har inte använt tinder på snart två år men då gick det inte. Enda sätter var vis profilbilderna
    Det är en annan app än tinder men en liknande  och där går det (ville vara så anonym som möjligt ;)) Han la upp en bild som inte alls var särskilt bra eller tydlig, så vet inte om nån blir klokare på den, haha.
  • Anonym (K)
    Anonym (Lotte) skrev 2025-05-12 12:59:17 följande:
    Ok tack för din input! Hur många dejter in brukar du byta nr med folk? jag är traditionell av mig och låter killen bestämma när nummer ska bytas. 

Det finns nog egentligen ingen magisk gräns utan det beror helt och hållet på hur rätt det klickar. Med mitt ex föll jag pladask och hon fick mitt nummer redan på kvällen efter första dejten. Det har aldrig hänt före eller efter henne. 

Annars har det tidigast varit andra dejten om allt känns bra.

Svar på tråden Dejt uppdaterar profilbild på Tinder