Ägglossning inför FET
Hej,
Har en fundering gällande FET och ägglossning, då jag inte blir riktigt klok på allt detta. En glad gubbe dök upp på mitt digitala Clearblue test imorse, vilket enligt sköterskan på kliniken dit jag ringde imorse, innebär att jag inte kommer kunna göra FET denna cykeln då dom har stängt på helgen. Jag vet dock inte hur mycket jag kan lita på dessa tester, och om det faktiskt innebär att jag missar min chans för FET denna gång. Jag testade nämligen precis igen, med ett billigt icke-digitalt test, som visade negativt.
Då jag tidigare varit osäker på när och hur ofta jag har ägglossning, och att ägglossningsstickor inte gett utslag för mig tidigare och då jag aldrig har några symptom, så åt jag Letrozol i 5 dagar från mensens dag 3 (tog Letrozol 24-28 april). Jag var sen på VU den 2 maj (största blåsa 8mm), och 8 maj (största blåsa då 12mm). Jag har testat med de billiga stickorna varje dag sen mensdag 10 utan något tydligt streck.
Köpte då Clearblues digitala tester för att slippa manuellt tyda, som visade negativt i 3 dagar, fram till imorse när jag fick en glad gubbe på skärmen.
Vill inte verka tjatig på kliniken och vill ju förstås inte göra FET vid fel tidpunkt, men hur säkra är dom på att just dom två dagarna under helgen är den enda jag kan göra mitt FET på? Kan man be om att få komma in på ett ultraljud på, säg torsdag, för att se om en ägglossning har skett?
Känns så jäkla ledsamt att denna månaden bara utesluts helt och hållet, och vill bara försäkra mig om att detta verkligen stämmer.
Ledsen för långt meddelande, om någon har nån kunskap eller gått igenom samma så hade det varit guld :)