• Ninja2022

Hjälp med ägglossningstest

Lång historia kort så blev jag gravid i höstas, det var planerat och vi var så glada. Fick sen avbryta graviditeten i v21 i början på februari iår pga allvarliga fel på barnet som upptäcktes på rul. Gjort gentester som visar att inget genetiskt hos mig och min partner är orsaken till att det blev som det blev. Sorgen är enorm och helt ofattbar men livet går ju vidare på nåt sätt. 

Vi försöker iaf bli gravida igen då vi båda känner oss redo. Jag hade ägglossning på dag 25 förra cykeln, brukar inte ha så lång cykel om jag jämför med innan graviditeten men kan ju vara så ett tag efter tänker jag. Nu är jag dock lite fundersam denna cykeln. Jag började testa med äl test dag 11 denna cykeln och redan då var linjen stark men inte positiv. Sen två dagar senare var den lite svagare och nu idag på cykeldag 14 jättesvag. Jag har haft en temphöjning dag 12,13 och idag på dag 14. Jag har dock sovit lite knasigt och vaknat olika tider så vet inte hur mycket jag kan lite på temperaturen. Jag har testat varje dag men inget har varit solklart positivt. Är det möjligt att det kan gå från stark till svag linje lite närsom under cykeln? Eller kan jag ha haft ägglossning redan iom att den gått från stark till svag bara att jag missat när på dagen det varit som högst nivå? 

Svar på tråden Hjälp med ägglossningstest