• Anonym (Kärlekskrank)

Träffat en underman man, men såå tråkig på sms

Nytt sen en månad ca. Är nog typ kär. Hur lägger man fram det snyggt utan att framstå som värsta klängiga partnern? I medelåldern liksom?

Sms och daglig kontakt betyder mycket för mig. Sms som ?saknar dig? eller ?tänker på dig? existerar inte alls. Men så sjukt närvarande och underbar när vi ses, vilket är ett par, tre gånger i veckan.

Är det jag som behöver jobba med mitt bekräftelsebehov, eller bör jag ta upp det?

• Svar på tråden Träffat en underman man, men såå tråkig på sms
  • Anonym (M)

Vilket är viktigast? Hur han skriver SMS eller hur han är IRL?

Varför vill du redan ändra på honom?

• Daphodil

Tror sällan det blir bra att be nån ändra på sin sms-stil. Antingen kommer det naturligt längre fram i relationen, eller så är han bara en opersonlig smsare, vilket många män verkar vara. Att bli pikad om att skicka fler hjärtan tror jag får motsatt effekt.

Och huvudsaken är väl att han är fin när ni väl ses?

• Anonym (Kärlekskrank)
    Daphodil skrev 2025-05-12 22:00:58 följande:

Tror sällan det blir bra att be nån ändra på sin sms-stil. Antingen kommer det naturligt längre fram i relationen, eller så är han bara en opersonlig smsare, vilket många män verkar vara. Att bli pikad om att skicka fler hjärtan tror jag får motsatt effekt.

Och huvudsaken är väl att han är fin när ni väl ses?

Skulle aldrig falla mig in att framställa det som kritik! Utan mer att det är mitt kärleksspråk. Ord. Bekräftelse. En levande dialog. Vi ses ju bara ett par gånger i veckan.
  • Anonym (Kärlekskrank)
    Anonym (M) skrev 2025-05-12 22:00:06 följande:

Vilket är viktigast? Hur han skriver SMS eller hur han är IRL?

Varför vill du redan ändra på honom?

Skulle aldrig falla mig in att framställa det som kritik! Utan mer att det är mitt kärleksspråk. Ord. Bekräftelse. En levande dialog. Vi ses ju bara ett par gånger i veckan.
  • Anonym (Abc)

Eftersom jag är en medelåldersman som endast skriver ok och använder tummen upp emojin så tycker du får ta tråkiga SMS.

Det är nog nåt med oss män och SMS.

• Anonym (H)

Det viktigaste är väl hur han är som person. 

• Anonym (Lo)
    Anonym (Kärlekskrank) skrev 2025-05-12 21:54:39 följande:
    Träffat en underman man, men såå tråkig på sms

Nytt sen en månad ca. Är nog typ kär. Hur lägger man fram det snyggt utan att framstå som värsta klängiga partnern? I medelåldern liksom?

Sms och daglig kontakt betyder mycket för mig. Sms som ?saknar dig? eller ?tänker på dig? existerar inte alls. Men så sjukt närvarande och underbar när vi ses, vilket är ett par, tre gånger i veckan.

Är det jag som behöver jobba med mitt bekräftelsebehov, eller bör jag ta upp det?

Förmodligen både och. Du behöver nog jobba lite med det. Men det kan ju även vara bra att prata om det så man har förståelse för att man kan vara olika där. 
  • Just Precis

Lite tidigt att skriva att man saknar varandra efter en månad? Inte fel om man känner så förstås, men kan också se att man skulle vilja hålla på sånt tills man hunnit komma varandra lite närmare?

• Anonym (Språk är vin på läpparna)
    Jårdi skrev 2025-05-12 23:20:20 följande:

Har du funderat på vad som är hans kärleksspråk då?

Det där med kärleksspråk uppfanns av en man som ville ursäkta att många män är emotionella krymplingar och kommunikativt slöa.

Det är inte samma sak att bara köpa prylar till någon eller tycka att man är duktig om man byter däck, och jag hade personligen aldrig nöjt mig med det.

Språkligt begåvade män tänder mig. Det fanns en som kunde skriva mig till orgasm till och med.
Svar på tråden Träffat en underman man, men såå tråkig på sms