• Anonym (Anonym)

Vågar jag vara med i TV?

Jag har precis fått veta att jag blivit "antagen" till ett TV program. Det är ett dejtingprogram och jag ansökte då denna person verkar klaffa helt med mitt liv. Men får så galna nerver av att ens presentera saker på jobbet, fast jag inte egentligen bryr mig om det. 

Jag får skakningar, främst på rösten och hjärtklappning. 

Jag funderar därför på att kontakta läkaren och fråga om beta blockerare för att dämpa nerver. Men eftersom jag bara har 2 dagar på mig innan jag måste tacka ja så tror jag inte att jag kommer hinna få en tid på VC. Internetläkare kan inte skriva ut detta.

Inspelningen är snart så nån KBT hinner inte hjälpa. Har ni några tips/råd? Och säg inte andningsövningar då kommer jag flippa.

• Svar på tråden Vågar jag vara med i TV?
  • Anonym (tabletter)

Finns ju tabletter med kosttillskott från grönt te som ska lugna nerver. Sök på CoolDown tabletter, finns många liknande också med naturliga ingredienser i. De lugnar bara temporärt men kan va värt att börja med, så kanske du vänjer dig tillslut med att vara framför TV och inte behöver dem längre :)  

• Anonym (medicinerad)

Om du är så ångestfylld att du måste medicineras tycker jag att det låter som en dålig idé.

• Anonym (Hm)

Du kanske borde tänka om när det påverkar dig så starkt negativt.

• Anonym (Likadan)

Jag är precis som du. Jag skulle aldrig drömma om att utsätta mig för något sånt som du beskriver.r helt utanför min comefort zone.

• Lynx123

Gör det INTE! Att fläka ut sig inför en massa tv-tittare kommer påverka ditt liv negativt. Du kommer få skit på nätet, kollegor och bekanta kommer prata bakom din rygg och du kommer få svårt med framtida relationer. Det kan få den tryggaste personen att bryta ihop.

• Kitty32

Jag har nu fått medicin som tar bort de fysiska besvären men även en tablett ifall oron tar över. 

nej det är inte idealt. Men av alla dejting program som finns där ute så är det här det snällaste formatet. jag har mest prestationsångest att kunna leverera när det gäller. 

jobbigt med kommentarer om att jag borde hoppa av. Jag tror jag behöver ge det en chans åtminstone för att kunna gå vidare i livet o säga att jag vågade. 

Svar på tråden Vågar jag vara med i TV?