• Anonym (Rjv)

FL-mobbarna har ALLT ansvar inte jag!

Min autism gör att jag inte bara kan glömma och gå vidare, då den långvariga mobbningen av mig på Familjeliv har triggat fruktansvärda aggressioner inom mig och skadat mig psykiskt. Jag går ofta och tänker på hur illa behandlad jag blivit på FL i många år i min ensamhet och får då såna häftiga vredesutbrott att jag slår hårt i väggar, slänger saker i golvet/ i väggen så de går sönder. Ibland när jag är ute på byn kan jag knuffa till någon hårt utan anledning på grund av FL-medlemmarnas mobbning mot mig.

Skillnaden mellan detta inlägg och en del tidigare är att i detta kommer jag att respektera FL-medlemmarnas integritet och anonymitet, FÖRUTOM identitetskaparen Clumsysmurf som låtsades vara jag på forumet i syfte att svartmåla mig och som även hotade mig med våld på min förra blogg. Jag har en alldeles speciell present för honom när jag lyckats luska ut vem han är. Nough said. De andra nöjer jag mig med att endast markera mot, än så länge.

Det är NI som gjort det här, inte JAG! Ta ert ansvar!
  • Svar på tråden FL-mobbarna har ALLT ansvar inte jag!
  • Freddie K

Jag är ledsen att du känner som du gör. FL kan ha ett väldigt hårt klimat ibland. Jag har själv blivit utsatt för diverse attacker genom åren, men jag försöker att inte ta åt mig, för de som har gjort och sagt vissa saker känner mig inte.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Rjv)
    Freddie K skrev 2025-05-15 14:46:41 följande:

Jag är ledsen att du känner som du gör. FL kan ha ett väldigt hårt klimat ibland. Jag har själv blivit utsatt för diverse attacker genom åren, men jag försöker att inte ta åt mig, för de som har gjort och sagt vissa saker känner mig inte.

Alla som utsätts för mobbning under lång tid SKA ta hämnd på det! Det är nämligen det enda sättet att få mobbarna att förstå att de inte kan bete sig hur som helst mot andra och komma undan med det och utan att det får konsekvenser. Vuxna mobbare behöver uppfostras och tillrättavisas precis som barn som mobbar. Vuxna människor ska veta bättre än så och visa sig kompromissbara och förstående, även gentemot dem som inte delar deras åsikter och uppfattningar. 
    Men som man säger, det är lätt att vara kaxig och bete sig illa på nätet. När verkligheten kommer och knackar på dörren är man ofta inte så stursk längre.
  • Freddie K

Man kan tycka vad man vill om det, men som jag ser det så är det ingen vits med att försöka hämnas på alla mobbare. Dels för att jag inte vill lägga ner min tid och energi på de. De ska inte få den krediten, sen föder våld bara våld, men det är klart att man inte ska sitta i tysthet.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Freddie K
    Anonym (Rjv) skrev 2025-05-15 15:07:35 följande:
    Här ryker inlägg så fort nån känner sig kränkt av det man skrivit och forumet styrs mer eller mindre av ett gäng medelålders rabiata feminist-tanter som i stort avgör vilka som får skriva på forumet och inte. Därför är forumet idag bara en spillra av vad det har varit. Dvs många medlemmar har genom åren blivit "bortanmälda" och andra har inte vågat vara kvar eftersom det är så hyperkänsligt vad man får skriva. Forumvärden/ admin för Familjeliv och dess moderatorer, ser själva till att gräva forumets grav, men de förstår tydligen inte själva vad de gör. Men men, det är okej, jag är egentligen inte arg. Men det är jag som står för det goda och rättvisa, FL-mobbarna för det onda och elaka. Hoppas fler håller med mig.
    Jo, det brukar inlägg göra om man inte håller med. Lite sandlåda över det hela kan jag tycka ibland. Tyvärr är det så som det ser ut nu, men jag håller med dig om att det är vissa som gapar mycket och så.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (kuhu)
    Freddie K skrev 2025-05-15 15:14:38 följande:
    Jo, så kan det nog vara. Jag är rädd för att den här tråden kommer att tas bort med.
    TS startar forum efter forum för att outa identiteter på FLs medlemmar och är inte ett dugg trevlig. Vad skulle vara hemskt med att tråden försvann? T.om HOT i trådstarten
  • Anonym (Jadå)
    Anonym (kuhu) skrev 2025-05-15 17:20:04 följande:
    TS startar forum efter forum för att outa identiteter på FLs medlemmar och är inte ett dugg trevlig. Vad skulle vara hemskt med att tråden försvann? T.om HOT i trådstarten
    Det är häpnadsväckande att hänga ut människor, inte okej alls.
  • Anonym (Jadå)
    Anonym (kuhu) skrev 2025-05-15 17:20:04 följande:
    Det är häpnadsväckande att hänga ut människor, inte okej alls.
  • Anonym (Jadå)

Om jag inte trivs på ett forum så lämnar jag det och använder tiden till annat.

• Anonym (Evelyne)
    Anonym (Rjv) skrev 2025-05-15 14:44:32 följande:
    FL-mobbarna har ALLT ansvar inte jag! Min autism gör att jag inte bara kan glömma och gå vidare, då den långvariga mobbningen av mig på Familjeliv har triggat fruktansvärda aggressioner inom mig och skadat mig psykiskt. Jag går ofta och tänker på hur illa behandlad jag blivit på FL i många år i min ensamhet och får då såna häftiga vredesutbrott att jag slår hårt i väggar, slänger saker i golvet/ i väggen så de går sönder. Ibland när jag är ute på byn kan jag knuffa till någon hårt utan anledning på grund av FL-medlemmarnas mobbning mot mig.

Skillnaden mellan detta inlägg och en del tidigare är att i detta kommer jag att respektera FL-medlemmarnas integritet och anonymitet, FÖRUTOM identitetskaparen Clumsysmurf som låtsades vara jag på forumet i syfte att svartmåla mig och som även hotade mig med våld på min förra blogg. Jag har en alldeles speciell present för honom när jag lyckats luska ut vem han är. Nough said. De andra nöjer jag mig med att endast markera mot, än så länge.

Det är NI som gjort det här, inte JAG! Ta ert ansvar!
    Här på FL så finns det en del personer som verkar ha gjort det till sin uppgift att förödmjuka och göra andra illa. 

Den som skriver kan då ha varit någon som har blivit övergiven av sin älskade, har svårt att hitta en flickvän, är arbetslös och ha svårt att hitta ett arbete, är immigrant och har svårt att skriva på svenska eller har bekymmer med sina föräldrar eller makens tidigare barn. TS kan också vara någon som blir illa behandlad av sin partner t.ex. 

De elaka som skriver VILL att du ska bli ledsen, frustrerad och arg! Det är deras högsta önskan. Förmodligen är de inte nöjda med sitt eget liv och tycker att det är kul att förstöra för andra. Får en kick av det.

Se dem som de patetiska och knäppa, de är inte värda din uppmärksamhet och dina känslor!

Det finns faktiskt en hel del som vill stödja andra här på FL, eller bara vill skriva sina ärliga åsikter om ett problem.
    Läs de inläggen och strunta i de andra!

Svara inte ens på de dumma inläggen, de tycker bara att.det är kul! 

Sluta bry dig om idioter! Om någon hotar dig så anmäler du inlägget.
  • Anonym (kuhu)
    Anonym (Evelyne) skrev 2025-05-15 17:40:16 följande:
    Här på FL så finns det en del personer som verkar ha gjort det till sin uppgift att förödmjuka och göra andra illa. 

Den som skriver kan då ha varit någon som har blivit övergiven av sin älskade, har svårt att hitta en flickvän, är arbetslös och ha svårt att hitta ett arbete, är immigrant och har svårt att skriva på svenska eller har bekymmer med sina föräldrar eller makens tidigare barn. TS kan också vara någon som blir illa behandlad av sin partner t.ex. 

De elaka som skriver VILL att du ska bli ledsen, frustrerad och arg! Det är deras högsta önskan. Förmodligen är de inte nöjda med sitt eget liv och tycker att det är kul att förstöra för andra. Får en kick av det.

Se dem som de patetiska och knäppa, de är inte värda din uppmärksamhet och dina känslor!

Det finns faktiskt en hel del som vill stödja andra här på FL, eller bara vill skriva sina ärliga åsikter om ett problem.
    Läs de inläggen och strunta i de andra!

Svara inte ens på de dumma inläggen, de tycker bara att.det är kul! 

Sluta bry dig om idioter! Om någon hotar dig så anmäler du inlägget.
    Fint inlägg. TS vill dock inte andra väl och hör till kategorin som verkligen är elak mot andra på nivån att polisanmälningar lär ske regelbundet
Svar på tråden FL-mobbarna har ALLT ansvar inte jag!