• Anonym (Anonym)

Kliar i mitt öra - INGET HJÄLPER!

Det kliar i örat varje dag, mest på kvällarna och jag blir inte av med de. 

Har varit på vårdcentralen, de såg ingenting konstigt i örat , inte en endaste vaxpropp heller, endast lite rött sa dem att det var Där inne. 

Det är inget hår i vägen heller, helt Cleanware. Har försökt med kortisonsalva i 4 dagar ca men hjälper inte. Vet inte längre vad jag ska göra åt det, det är så jobbigt med kliandet. 

Vad kan de bero på? Jobbigt att hela tiden känna att det kliar där inne 😅 

Någon som kan veta, tips eller erfarenhet? 

• Svar på tråden Kliar i mitt öra - INGET HJÄLPER!
  • Lunamaj

Har precis samma problem. Klåda i öronen som kommer och går under dagen. detta har hållit på för mig i minst 3 års tid. Har varit på vc flera gånger på grund av detta men precis som för dig så ser de inget konstigt förutom att det ibland varit lite rodnat. har fått terracortil utskrivet några gånger men inget som hjälpt.
    Ibland blir man tokig för de kliar så 😅

• Anonym (Jenna)

Hur gamla är ni? 

Har inte detta själv men är väl ett ganska vanligt symptom i förklimakteriet?

• Anonym (d)

antagligen dum fråga men visst har du testat öronoljor?

• Anonym (Hörselgångseksem)

Låter som hörselgångseksem. Vanliga läkare är värdelösa på att veta vad det är. Det enda som funkar ordentligt för mig är flytande Locoid. Tyvärr är det få läkare som vill skriva ut det. Droppar på en tops som jag sen använder i örat, kan även droppa i örat och massera hörselgången. 

Terracortil är döden för mina öron, den ger mig bara extrem svampväxt. 

Receptfritt är det bara Otinova som funkar dugligt. 

Just ja, undvik hörlurar, speciellt såna man stoppar i örat men även on-ear då dessa kan göra det för tätt och varmt.

• Lunamaj
    Anonym (Jenna) skrev 2025-05-16 01:35:11 följande:

Hur gamla är ni? 

Jag är 31 😅
    Anonym (Jenna) skrev 2025-05-16 01:35:11 följande:

Hur gamla är ni? 

Jag har haft problem sedan jag pluggade på högskolan som 20-nånting.
Svar på tråden Kliar i mitt öra - INGET HJÄLPER!