Han surar som en tonåring och ignorerar både mig och barnen
Jag börjar bli så sjukt trött på min sambos beteende varje gång vi har bråkat. Han blir alltid helt sänkt och lägger sig raklång i sängen och bara ligger där och blundar i flera timmar. Försöker jag prata blir han irriterad för att han vill vara ifred och oftast blir han ännu surare och drar hemifrån i 1-2 timmar. Samma procedur sker alltså varje gång och det är så sjukt dränerande. Till saken hör att vi har en 2,5-åring och en till på väg. Jag tycker att man kan försöka bete sig normalt och som en vuxen person inför sina barn oavsett hur sur man är! Vårt barn har ju inte gjort något. Jag tappar också all ork och lust om vi har haft ett jobbigt bråk, men någon måste ju ta hand om vårt barn också. Det värsta är att han även ignorerar vår son när han försöker få kontakt med sin pappa. Hur obehagligt är det inte för ett litet barn att deras pappa ligger raklång på rygg i sängen med en kudde över huvudet och inte bryr sig om att deras barn undrar vad som pågår och till och med ropar på sin pappa utan reaktion?? Jag märker ju såklart på vår son att han blir väldigt orolig och osäker på sin pappa.
Jag förstår inte varför han alltid ska göra såhär. Han struntar även alltid i att äta och går alltid och lägger sig för natten väldigt tidigt. Det spelar liksom ingen roll att han själv har betett sig illa, han beter sig alltid som att jag är boven i allt och som att han straffar mig för att jag ska må extra dåligt. Samtidigt känns det som att han straffar sig själv genom att inte äta osv. Har vi varit oense om vår son (vilket är hans värsta trigger) säger han även alltid gång på gång att han är en dålig pappa och att det är lika bra att jag tar hand om våra barn själv. Varför beter han sig såhär? Hur länge orkar man leva med en person som hanterar bråk och oenigheter som en tjurig tonåring? Jag tycker det är värst för vår son som blir orolig och undrar varför pappa beter sig underligt och ignorerar honom. För egen del känns det inte heller skitkul att han lämpar över allt ansvar på mig tills han har surat klart. Hur ska det funka med två småbarn sen?