Trygghet eller passion?
Som lite äldre känns det kanske som en dum fundering. Har ju lärt mig så mycket annat är viktigt än passion, hett sex och att man känner att man skulle dö om personen försvann ifrån en.
Jag har alltid letat efter det och fått uppleva det några gånger.
Sen tog det stopp. Dejtat massor men inte känt så sen den sista för 6 år sen. Är det ens realistiskt? De har ju heller inte haft andra kvaliteter som jag vet jag vill ha i en relation.
Är det bra och okej att välja någon det är stabilt, fint och tryggt med. Som behandlar en otroligt fint och man har ett fint liv med men inte så stark passion? Eller gör man sig en otjänst där det ändå kommer ta slut av avsaknad av det där lilla extra? Vet inte ens om det där extra är något jag vill ha längre, av erfarenhet tillkommer en viss dramatik jag inte har energi till. Eller lurar vi oss själva?
Får helst svar av de som dejtar som äldre och inte levt med sin ungdomskärlek i 20 år, då har man ofta upplevt den där passionen i början känns det som. Vad är realistiskt vid 40-50 där man har sina bagage och liv på varsitt håll osv.