• Anonym (Frustrerad)

Men sluta ring för att säga att du inte kan prata!

Jag har bett pojkvännen sluta med det så många gånger, men ändå har han "lyckats" två gånger bara idag. Jag tycker det är frustrerande att se fram emot ett samtal bara för att få ett "jag kan inte prata nu, jag ringer senare"... men varför ringer du då? MESSA gubbe! Det är inga akuta samtal där det är kritiskt att bekräfta att jag fått veta, ett sms räcker utmärkt.

Någon annan här som gör så och kan förklara varför?

• Svar på tråden Men sluta ring för att säga att du inte kan prata!
  • Anonym (e)

Fattar inget. Han ringer, du svarar och han säger: "Jag kan inte prata nu"? Är det allt eller finns det något mer han säger?

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (e) skrev 2025-05-17 14:15:14 följande:

Fattar inget. Han ringer, du svarar och han säger: "Jag kan inte prata nu"? Är det allt eller finns det något mer han säger?

Ja, i princip. I morse ringde han och sa att han inte kan prata för att han ska in i duschen, och senare för att han hade besök.
  • Lynx123

Är det kanske så att ni har bestämt att prata en viss tid? I så fall är han ju bara artig som ändå ringer för att visa att han hedrar överenskommelsen men inte kan just nu.

Upplever han dig som osäker kanske? Ringer för att du ska veta varför han inte svarar  OM du skulle ringa?

Eller ringer han bara helt random?

• Anonym (Gissar)

Kanske vill han prata men vill från början tala om att det måste bli ett kort samtal? 

• Anonym (Frustrerad)
    Lynx123 skrev 2025-05-17 15:48:33 följande:

Är det kanske så att ni har bestämt att prata en viss tid? I så fall är han ju bara artig som ändå ringer för att visa att han hedrar överenskommelsen men inte kan just nu.

Upplever han dig som osäker kanske? Ringer för att du ska veta varför han inte svarar  OM du skulle ringa?

Eller ringer han bara helt random?

Nej, vi hade inte bestämt att prata. Ibland kan han tex ringa upp vid missat samtal och säga samma sak, att han inte kan just nu etc, men det har jag ju redan insett iom att han inte svarade. 

Absolut inte, jag är allt annat än osäker och det vet han.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Gissar) skrev 2025-05-17 15:53:19 följande:

Kanske vill han prata men vill från början tala om att det måste bli ett kort samtal? 

I morse var allt han sa "jag hinner inte prata nu, jag ska in i duschen". Det ger ju ingenting 🤷?♀️
  • Anonym (J)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2025-05-17 16:07:10 följande:
    Nej, vi hade inte bestämt att prata. Ibland kan han tex ringa upp vid missat samtal och säga samma sak, att han inte kan just nu etc, men det har jag ju redan insett iom att han inte svarade. 

Absolut inte, jag är allt annat än osäker och det vet han.
    Kontrollerar han dig? Tex vad du gör. Därför han vill att du ska svara i just telefon.
  • Anonym (J)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2025-05-17 16:08:12 följande:
    I morse var allt han sa "jag hinner inte prata nu, jag ska in i duschen". Det ger ju ingenting 🤷?♀️
    Säger du rätt ut ?men vad ringer du om då!???? 
  • Anonym (J)

Om inte så gör det och få honom att sluta, alternativt svara inte och se hur han beter sig. Blir han tokig då så kontrollerar han ju dig.

• Anonym (J)

Vissa är svartsjuka och och gör så för att få kontroll.

Svar på tråden Men sluta ring för att säga att du inte kan prata!