Om vi antar att det hon säger stämmer så är det såklart jobbigt och något man bör hantera med respekt. Jag tror det är bra att diskutera det på djupet och inte bara i farten när du är kåt och frustrerad. Några frågor ni borde kommunicera kan vara.
Har det alltid varit såhär eller har det kommit vid särskilt tidpunkt?
Hjälper det med om man stimulerar klitoris samtidigt med t.ex. vibrator?
(Viktigt att inte känna att man tävlar mot vibratorn utan mer se det som ett eventuellt hjälpmedel att förstärka upplevelsen) För vissa kvinnor är det helt och hållet nödvändigt med stimulans samtidigt och vibrator är det effektivaste sättet att göra det på bästa sätt.
Varför inte oralsex? (Kan vara hon som är osäker över sina nedre delar, kan vara press att komma eller njuta för att det finns förväntningar, kan vara att det görs på fel sätt och att det känns jobbigt eller fel att kritisera hur det görs, det kan vara att det sätter press på henne att ge oral sex tillbaka ofta eller på sätt som inte hon tycker om. Det kan vara så att hon bara vill få oralsex men inte gillar att ge alls.
Där måste ni komma fram till exakt hur man tänker och funkar kring sånt utan att någon känner sig dömd, kritisk, krävande osv. Det kan hjälpa att vara övertydlig med att du är förstående och beredd på sanningar även om det är saker som är obekvämt att dela.
Du kan till och med överdriva och säga något extremt som ändå inte skulle störa dig att höra för att öppna den dörren lättare.
(T.ex. Även om du skulle tycka jag är ful, oattraktiv och att du innerst inne är lesbisk som enbart kan ta emot oralt om killen är duktig och har latexbyxor med fejk-svans på sig så skulle jag inte avfärda dig bara sådär, jag är öppen och förstående oavsett hur konstig du är för jag älskar dig ofantligt mycket och är öppen för att synka mig med dina tankar oavsett vad. Sanning mot varandra är det viktiga och att man kan vara 100% bekväma, öppna och ärliga mot varandra hur man än känner på djupet.
Penetration i sig är ju ganska abstrakt, spelar det någon roll vad det är för storlek? Vilken typ av rörelse? Om det har varit förspel innan? Är det samma med glidmedel? Finns många såna parametrar man kan utvärdera för att hitta förståelse och vägar framåt.
En annan sak som kan hjälpa är att fråga vad det optimala sexuella livet är för henne. Vad fantiserar hon om? Vad tänker hon på när hon använder vibratorn? Kan hon låta dig använda vibratorn på henne istället för själv? Finns det saker hon skulle vilja prova? Är det någon negativ upplevelse som präglat denna smak? Har hon problem även om hon skulle använda ett finger på sig själv?
Du kan också hjälpa henne hitta läkartid eller förarbetet för att göra det enklare att ta tag i med vardagens stress som kan hindra en att ta tag i sånt. Sålänge det inte upplevs som pushigt osv.
Var noga med att också säga att du är fine med att inte ha penetration sålänge du upplever annat som visar på kärlek och sexuell lust gentemot varandra. Massage, beröring, avrunkning, oralt, använda vibratorn istället. Diskutera det utifrån perspektivet att det handlar om att du vill känna dig omtyckt, älskad och att det är känslan av att känna sig avvisad och otillräcklig som är ditt bekymmer. Det i sin tur leder till att du blir osäker över relationen vilket blir destruktivt i längden mentalt utan öppen och mötande kommunikation.
Hoppas något av detta hjälpte :)