• RainbowFamilyDreams

När sker implantation av en blastocyst?

Hej! Jag undrar om någon vet när implantationen brukar starta när man har återfört en blastocyst?

Undrar även när ni har börjat få symtom och om det sedan visade sig vara mens eller graviditet för er som gjort en återföring med blasto? Dela gärna med er :)

• Svar på tråden När sker implantation av en blastocyst?
  • Anonym (Postpaket)

Vill minnas att det var 6 dagar efter positivt ägglossningstest för mig och en annan gång 7 dagar efter ovritellspruta

• Tefat

Embryot fäster vid ca en veckas ålder, en blastocyst fäster alltså inom 24-48 timmar. 

Vi har gjort 5 återföringar med 6-dagars blastocyster och båda gångerna då det har fäst (första slutade i kemisk graviditet/tidigt missfall) så har jag känt som stickningar och ilningar i livmodern ungefär ett dygn efter återföring. 

Med denna testade jag positivt med tidiga tester RD4, hade en del bruna/röda/rosa flytningar och flera större blödningar som första veckorna (visade sig senare bero på ett hematom i livmodern), som började vid BIM, men testerna ökade hela tiden i styrka. Hade även väldigt kraftig ?mensvärk? i början, så hade jag inte testat hade jag nog tänkt att mensen var på väg. 

Svar på tråden När sker implantation av en blastocyst?