Kvinnors hormoner är ett jävelskap för många rent ut sagt, och jag har själv haft varierande lust åt alla håll genom mitt fertila liv.
Problemet för både män och kvinnor är att om man inte har lust så har man ju inte det, d.v.s. man har ingen egentlig motivation att göra något åt saken för man mår helt okej ändå.
Sätt er ner när det är bra mellan er och försök fråga fint om hon skulle vilja ha ett sexliv, eller hur hon ser på er väg framåt. Hon borde ju kunna förstå att din lust finns kvar även om hennes tagit paus, och vad ska i så fall du göra för att få utlopp för den, tänker hon? Eller har hon någon tanke om hur hennes lust kan komma tillbaka?
Jag tror det är viktigt att inte pressa, anklaga eller gnälla, för det hjälper inte.
Men du har väl också rätt till ett ärligt svar - är det på riktigt så att hon tror att hon aldrig mer vill ha sex, eller är det så att känslorna för dig har tappat i styrka så att hon mest trampar vatten i väntan på att kunna separera?
Man aldrig klart veta 100% om någon är ärlig och ärligheten kan såra, men om du går in med rätt attityd i samtalet borde hon kunna berätta hur det är, om ni båda är vettiga personer.