• Heddibeddi

Recept 4-åring

Hej!

Vi har fastnat i korv-träsket och behöver inspiration. Min dotter har inte svårt att prova men vill helst ha det hon känner till och tycker om: makaroner, korv, halloumi, kyckling, köttfärssås. Jag har svårt att få in grönsaker i ekvationen men det funkar om jag gör en slät grönsakssoppa. Hittar hon bitar av morot i en soppa så blir det till att peta bort dem. Broccoli och blomkål har varit ok, om de inte är uppblandade i grytan.

Jag önskar mig konkreta recept som funkar på era barn. Gärna länkar :)

Och har ni tips på hur ni smyger in grönsaker i vardagen som mottar jag gärna dem också.

Stort tack på förhand! <3 

• Svar på tråden Recept 4-åring
  • Grässtrå77

Mitt bästa tips är att stavmixa stora vita bönor med spad och hälla i soppor och pannkakssmet, smakar inget.

• MammaTillDansband

Äter inte den lilla älsklingen potatis? Nu har vi ingen 4-åring i huset längre, men potatis fortsätter att vara en favorit hos barnen (och oss vuxna). Går att variera i all oändlighet: kokt, potatismos, ugnsrostad, rösti, raggmunk, lufsa, pommes frites, råstekt, potatissoppa, kroppkakor och så vidare. 
    Vi odlar också potatis själva. Har du tillgång till trädgård, kolonilott eller liknande kan det också vara en spännande syssla för 4-åringen!

Svar på tråden Recept 4-åring