Någon här inne som är alkoholist men slutat?
Vad var det som gjorde att du slutade?
Eller om någon här inne lever med en alkoholist som slutat dricka. Vad gjorde att personen slutade?
Vad var det som gjorde att du slutade?
Eller om någon här inne lever med en alkoholist som slutat dricka. Vad gjorde att personen slutade?
Känner två nyktra alholister. De sluttade dricka tack vara 12-stegsprogrammet och AA
Men vad var det som gjorde att de slutade? Bestämde.de själva eller fick de nåt ultimatum ?
Men vad var det som gjorde att de slutade? Bestämde.de själva eller fick de nåt ultimatum ?
Det enda som fungerar är att de vill själva. Tvång och ultimatum fungerar aldrig.
Dena ena insåg att han skulle dö om han fortsatte
Den andra att han skulle förlora fru och barn och göra dem olyckliga
Jag är nykter alkoholist sedan drygt 3 år tillbaka. Jag slutade för att jag helt enkelt inte orkade mer. Inga ultimatum, inte tanken på Mina fina barn, inte att jag sårade vänner och familj - inget av det stoppade mig förrän jag själv kände att jag inte klarade mer. Att jag inte orkade mer.
Man behöver slå i botten. För mig växte det fram men droppen blev när jag blev tagen för rattfylla. Då gick det inte mer.
Jag ansökte om behandling, var iväg 3 mån. Fantastiskt! Så otroligt jobbigt men så otroligt läkande.
Det som efter det hållit mig vid liv är AA- och NA-möten.
Lyckades sluta utan hjälp av 12-steget/ AA och är stolt över det. Har hållt i sig några år nu. Det destruktiva liv jag levde hade helt enkelt nått vägs ände.