• Anonym (gvfö)

Vad tycker ni om paren i årets GVFÖ?

Vet inte om det redan finns en tråd om detta, finns det så har jag inte hittat den. Blivit besatt av denna serie och då mina vänner inte kollar suktar jag verkligen efter att "skriva av mig" om mina tankar, någon som känner samma? 

Så, som rubriken lyder - Vad tycker ni om paren i årets Gift vid första ögonkastet? 

Personligen tror jag starkt på Alexander och Amanda, båda är drivna och smarta och även om Amanda verkar bli lite väl hård mot Alexander ibland så tror jag ändå att dom kommer kunna lösa det.

Ebba och Pontus är jag tveksamma mot, verkar vara helt på olika plan i livet både arbetsmässigt och mentalt. Ebbas humörsvängningar tror jag verkligen kan ställa till det mot Pontus mjuka. 

Denise och Sam...katastrof. Han har ju redan bestämt sig från början. Denise är jättevacker och verkar så snäll, kan dock hålla med om att hennes röst kan bli lite väl monoton ibland och jag själv hade kanske, efter en hektiskt dag oxå haft svårt att lyssna på allt hela tiden - men såhär tidigt i detta experiment så blir det bara sjukt att Sam inte ens lyssnar på henne. 

Slutligen, Jannika och Dennis...Asså båda verkar vara underbara människor på alla plan, som verkligen förtjänar att hitta den rätta (det gör alla oxå men det klappar lite extra för dessa två). Tror dock inte att det kommer hålla här, dom känns som att dom är på helt olika plan oxå. Dennis utforskar fortfarande och detta kanske är hårt, men hans avsaknad av sexuella erfarenhet blir lite det som typ tar över hela deras relation (av vad man får se iallafall). Jannika bär ju på sina trauman, och känns som att hon kanske borde jobba lite mer på det innan... men jag är ingen expert, men har själv liknande grejer bakom mig (tror jag, baserat på vad hon snackat om) och man behöver "läka" lite själv för att inte förstöra relationen. 

Hur som anser jag att säsongen är bra, något mer "vulgär" i språket än vad man är van med kanske. och betydligt mer snack om sex, men bra! Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Vad tycker ni om paren i årets GVFÖ?
  • Alessia

Har bara sett ett enda avsnitt - det senaste- och måste säga att för att vara människor i 30- 35 årsåldern är de flesta av dem ordentligt egotrippade och omogna i synnerhet Ebba, Denise och inte minst Sam som troligen är mammas och pappas lilla gosse Ordentligt bortskämd med andra ord. Det blr skilsmässor tvärsöver och jag kommer inte att se fler avsnitt än det jag genomlidit.

• Anonym (Hm)

Man rår ju inte för hur ens röst är.

• Tecum

Denise och Sam är körda, maken till osmidig man har jag aldrig sett. Denise är snyggast av tjejerna så det är inte där haken finns.

Ebba verkar jobbig, nästan lite bipolär, och hon är dömande mot Pontus som måste tassa på tå för att inte göra henne förbannad. Och sen säga att hon blir avtänd när han visar osäkerhet. Oj oj, hon har mycket att jobba med...

Alex och Amanda tror jag inte heller på. Hon är en superegoist som är så fokuserad på idrottskarriären att hon inte har plats för en man i sitt liv nu. Hon letar fel och Alex drar sig tillbaka

Jag tror mest på Jannika och Dennis, även om de inte är självklara som vissa par i tidigare årgångar. Bägge kämpar med sina demoner, frågan är om de är mogna nog att göra det tillsammans och stötta varann på vägen.

Känns som att matchningarna är sämre i år än i fjol. En dedikerad snusare matchas med en stel renlevnadsman, hur tänkte man där? Mer kriser än vanligt också, frågan är hur mycket som är vinklat av produktionen.

Årets behållning är Dennis, otroligt modig som vågar gå ut med sina sexuella problem. Han kan vara till stor hjälp för män med liknande problem, hoppas verkligen att de håller ihop det.

Svar på tråden Vad tycker ni om paren i årets GVFÖ?