• Anonym (T)

Tips på examenspresent?

Min pojkvän (27) tar examen från universitet om knappt en månad och jag har desperat försökt hitta en lämplig examenspresent till honom utan att hitta något. Har ni några tips? 

Min kille fyllde år i slutet av april och fick därav allt han sagt att han önskat sig. Som lite bakgrundsinfo så är min kille 27 och har pluggat ekonomi på handels. Vi kommer från helt skilda bakgrunder, jag från en småstad i Småland och han från Östermalm och vill därav gärna imponera på hans familj med en lämplig och fin present, detta då dessa kommer ges samtidigt. Han har sagt att han önskar sig en skjorta, men vilka märken är klassade som "lyxiga" och "tidlösa" utan att kosta en förmögenhet? Han gillar Eton men med min strama studentbuget kan jag inte lägga så mycket. Har ni några tips på just detta, som skulle falla han i smaken? 

I övrigt så gillar han matlagning och träning, smycken har han ibland och då ringar, nått armband och klocka. 

• Svar på tråden Tips på examenspresent?
  • Cheers

August Strindbergs samlade verk. 400 kr på Auktionet. 10 konstböcker för 3-400 med de stora populäta konstnärerna. Du imponerar på hans familj genom din goda smak. Gå in på Auktionet.se laborerar bland utbudet och lägg ett bud.

• Alessia

Mycket dekorativ flasköppnare från Svenskt Tenn i mässing i form av falkhuvud med gröna ögon för 600:- Den heter Fenix. Den ryms kanske inom din budget? Butiken kan skicka och har superfin presentinslagning.
    www.svenskttenn.com

• Alessia

Är du mest inne på skjortor så kika på Gant. Välsydda och hög kvalitet. Linneskjortorna är fina ca 1400-1500, alltså flera hundralappar under Etonpriserna. Men jag håller på flasköppnaren som examenspresent och Svenskt Tenn kan småsnobbiga östermalmare knappast ha negativa synpunkter på, eller....?
    www.gant.se
    Du kan gratis bli medlem i  Gantklubben och får då fri frakt och fria returer.

• T1ffany
    Alessia skrev 2025-05-20 19:30:13 följande:

Mycket dekorativ flasköppnare från Svenskt Tenn i mässing i form av falkhuvud med gröna ögon för 600:- Den heter Fenix. Den ryms kanske inom din budget? Butiken kan skicka och har superfin presentinslagning.
    www.svenskttenn.com

Tack så jättemycket för tipsen!! Han har dessvärre redan en fin flasköppnare, men inte ens tänkt på Svenskt tenn, dom har ju jättefina saker så får kika mer där, tack! 
  • Alessia

Kika på vinkorken med panterhuvud i tenn. Den gav jag och min man bort i 40-årspresent för ett tag sedan tillsammans med en flaska vin. Kostade 900 eller åt det hållet.

• Anonym (Ekonomen)

Palmgrens läder i Sthlm har små fina runda läderaskar med blixtlås runtom för förvaring av ringar, manschettknappar mm Finns i många färger, jag har själv en cognacsfärgad. Kollade nyss priset som är 1200. Toppenbra present tycker jag.

Svar på tråden Tips på examenspresent?